• Lella88

Plus och blod på samma dag?!

Hej! I morse plussade jag svagt! Äntligen efter ganska många försök för att få barn nr 2. Är på semester och har svävat som på moln sen i morse. Nu på eftermiddagen när vi kom hem från stranden och jag kissat så fick jag färskt blod blandat med klar segt slem på papperet. Hade inget i trosorna. Inga mängder men ändå så att jag fick torka kanske tre ggr innan papperet var rent. Jag plussade idag på Bim-2. Kan det vara en nidblödning? Eller är det något med mina slemhinnor efter att ha badat i salt hav i flera dagar? Jag vet inte vad jag vill, någon som kan lugna mig? :P

• Svar på tråden Plus och blod på samma dag?!
  • Näckrosen

Vad det beror på är svårt att säga.
    Det är inte ovanligt med små blödningar tidigt i graviditeten. Det är heller inte ovanligt med små blödningar när man normalt skulle haft mens.
    Så det kan vara helt ok.

Du får avvakta några dagar och se vad som händer.
    Lycka till.

• Anonym (Avvakta)

Nidblödning får man när ägget fäster isf och då finns inte tillräckligt med hcg för plus. Sen är det inte ovanligt att få nån liten blödning runt tiden man skulle få mens. Avvakta till bim och ta nytt test.

• Lella88

Jag vet såklart att ni har rätt ? avvakta. Jag behövde höra någon annan säga det. Tack <3

Svar på tråden Plus och blod på samma dag?!