• em93

    värkar, förvärkar onda sammandragningar ?

    Hej! Är idag på bf+9, har sedan i fredagskväll fått värkar / förvärkar / onda sammandragningar eller vad man ska kalla det som är väldigt oregelbundna ibland men ibland kommer dom regelbundet. Dom är hanterbara men måste ändå 'andas' igenom dom.

    Det jag undrar är bara att så fort jag går och lägger mig för att sova så slutar det, dvs jag känner ingenting under nätterna eller när jag somnar på dagen. Ligger jag bara och vilar men är vaken så får jag dom..

    Brukar det inte vara tvärtom att det tilltar då?

  • Svar på tråden värkar, förvärkar onda sammandragningar ?
  • Rebecca1987

    Oftast så ökar det när man är uppe och går då det trycker på neråt mer. På förlossningen säger dom ofta att det är bra att gå mycket då det håller igång värkarna mera.

  • em93
    Rebecca1987 skrev 2017-09-17 18:08:52 följande:

    Oftast så ökar det när man är uppe och går då det trycker på neråt mer. På förlossningen säger dom ofta att det är bra att gå mycket då det håller igång värkarna mera.


    Det konstiga är bara när jag tar en promenad slutar det helt också, får inte ens en liten sammandragning... :(
  • BeccaBus

    Hej! Känner precis samma! Är på BF+11 idag med tredje barnet. Gick över 7 dagar med första och 8 dagar med andra så detta är lite nytt..

  • em93
    BeccaBus skrev 2017-09-18 07:07:58 följande:

    Hej! Känner precis samma! Är på BF+11 idag med tredje barnet. Gick över 7 dagar med första och 8 dagar med andra så detta är lite nytt..


    Åh lider med dig.... hoppas den här väntan är över snart!
  • BeccaBus
    em93 skrev 2017-09-18 07:57:24 följande:
    Åh lider med dig.... hoppas den här väntan är över snart!
    Detsamma! Första barnet?
  • em93
    BeccaBus skrev 2017-09-18 08:14:08 följande:
    Detsamma! Första barnet?
    Andra, första slutade med akutsnitt på bf+4.
  • Viimsan

    Har samma, är på BF+3 med andra barnet. Har massor med förvärkar och smärtsamma sammandragningar men de slutar alltid innan de drar igång på allvar eller blir regelbundna.. Har försökt gå på promenad (var ute med hundarna i två timmar igår), dammsugit, hängt tvätt, sprungit runt med sonen i trädgården m.m. Blir iallafall inte mer än förvärkar, tror bebisen kommer när det är dags, verkar åtminstonde inte för mig spela nån roll vad jag gör eller hur mycket jag rör på mig suck

  • em93
    Viimsan skrev 2017-09-18 09:18:08 följande:

    Har samma, är på BF+3 med andra barnet. Har massor med förvärkar och smärtsamma sammandragningar men de slutar alltid innan de drar igång på allvar eller blir regelbundna.. Har försökt gå på promenad (var ute med hundarna i två timmar igår), dammsugit, hängt tvätt, sprungit runt med sonen i trädgården m.m. Blir iallafall inte mer än förvärkar, tror bebisen kommer när det är dags, verkar åtminstonde inte för mig spela nån roll vad jag gör eller hur mycket jag rör på mig suck


    Nej tyvärr är det väl så att den kommer när den är redo... men man vill ju sååå gärna att det ska hända något NU!!! :D
Svar på tråden värkar, förvärkar onda sammandragningar ?