• Anonym (Förtvivlad)

    behöver hjälp

    Hej!
    Jag har barn varannan vecka.


    Min son ringer mig på kl 21 kvällen och meddelar att han är orolig då pappa inte är hemma än samt han har varit borta hela dan och träffat sina kompisar och missat hans träning. Min son har fått äta chips till middag. Han är arg och gråter nästan när han berättar att pappa är onykter.

    När jag träffar min son idag (i skolan) så har han inte ätit frukost eftersom dels att han försov sig och dels att pappa inte har köpt det som han äter.

    Detta är inte första gången. Detta är alldeles för ofta.
    Hjälp mig!! Vem ska jag kontakta?

  • Svar på tråden behöver hjälp
  • Rebecca1987

    Kontakta familjerätten på soc och be dom hjälpa dig med att pappan får veta sina fel och i värsta fall endast umgängen vid enstaka tillfällen tills han skärpt sig

  • Anonym (Förtvivlad)

    Jag har kontaktat soc i hopp om att få hjälp. Vi har haft samtal, även sonen.
    Nu har jag mailat en fråga och de hänvisat mig till familjerätten. Jag ska ringa de imorgon då deras tel tid idag är över.Hur kan man ha tel tid endast 1,5 per dag? :(
    Jag trodde att soc skulle hjälpa mig. Trodde även att pappan skulle skärpa sig men istället har det blivit tvärtom. Lider med mitt barn då jag ser att han inte mår bra. Det behövs en förändring och det redan igår!!! Jag har förlorat tid med soc och har även tid med de i veckan som jag ska försöka avboka...

  • Rebecca1987

    I annat fall så gör orosanmälan på honom. Ju fler och ju oftare och ju allvarligare ju fortare måste dom göra något

  • Anonym (Förtvivlad)

    Jag har gjort orosanmälan. Idag ska jag på möte med de får se vad de säger.

Svar på tråden behöver hjälp