• Nappar12

Avskyr min mamma.

Jag har insett vilken giftig relation jag har till min mamma. Allt ska vara på hennes villkor och får hon inte sin vilja igenom är jag värdelös. Aldrig har hon visat mig någon som helst kärlek under min uppväxt, tvärtom bara kritiserat och ingenting har varit bra nog. Växt upp med en mamma som ständigt fått utbrott, skrikit och slängt saker omkring sig och behandlat mig som skit. Har kallat mig hora när jag fick min första pojkvän och gjorde allt för att sabotera mitt förhållande. Idag är jag 24 år och kan fortfarande inte ha en normal kärleksrelation då jag är så skadad av min mammas kärlekslösa och kalla uppfostran. Har aldrig kunna ha en relation utan att min mamma har velat förstöra den, då hon varit avundsjuk eller någon annan sjuk anledning. Hon är en elak och genomfalsk människa som ofta pratar skit om andra och även om mig och mina systrar. Hon älskar att skapa intriger och drama och livnär sig på att förstöra mina relationer. Jag kan ärligt säga att jag avskyr min mamma efter allt hon utsatt mig för under min uppväxt. Psykisk misshandel och gjort allt för att isolera mig och få mig att må dåligt. På senaste tiden har jag haft självmordstankar och förstår att det i grund och botten handlar om mitt självhat då jag avskyr min mamma och hur hon förstört hela mitt liv.

• Svar på tråden Avskyr min mamma.
  • Zerre

Samma här. Tror min mamma är narcissistisk med inslag av lite andra diagnoser. Jag bröt kontakten helt och hållet på julafton 2016.

• cb66

Bryt kontakten med din mor och bygg upp din självbild. Ta hjälp av vården med dig själv. 

Bryt med din mor utan att göra en stor sak av det - sluta bara kommunicera och släpp taget.

Svar på tråden Avskyr min mamma.