• jenny84939

Inflyttningspresent?

Jag känner mig lite osäker, blev bjuden på en "inflyttningsfest", visst har man med sig en present då? Det är en vän som flyttat ihop med en kille+en hund (killen hade en hund). Då jag har hundar vore det enklaste att slå in typ hundgodis+ben. Är det en dum tanke eller? Jag kanske låter snål men kommer inte på något annat och har inte jättemycket pengar.

• Svar på tråden Inflyttningspresent?
  • Carambolan

En blomma eller en flaska vin räcker bra.

• vipsan

Något ätbart, choklad eller kanske något du gjort själv som sylt. Blommor är väl också en klassisk gåva vid inflyttning, krukväxt eller snittblommor. Annars tycker jag att din egen idé funkar fint!

• UniformYankie
    Då jag har hundar vore det enklaste att slå in typ hundgodis+ben. 

Det blir ju mer som en present till hunden Tungan ute Som ovanstående skriver, en blomma och/eller en flaska vin, en fin ljusstake (behöver inte vara så dyrt), en liten korg eller bricka med någon trevlig ost, lite marmelad, vindruvor och kex. Det måste ju inte vara något stort och dyrt Glad 
  • jenny84939
    UniformYankie skrev 2017-09-19 20:16:56 följande:
    Då jag har hundar vore det enklaste att slå in typ hundgodis+ben. 

Det blir ju mer som en present till hunden Tungan ute Som ovanstående skriver, en blomma och/eller en flaska vin, en fin ljusstake (behöver inte vara så dyrt), en liten korg eller bricka med någon trevlig ost, lite marmelad, vindruvor och kex. Det måste ju inte vara något stort och dyrt Glad 
    Tja, men hunden har ju också flyttat in ;) Och jag blir själv glad om någon ger mina hundar något även om jag typ fyller år.
  • EmberEyes

Tja, du känner väl din kompis bäst? Jag hade personligen tyckt det var gulligt och omtänksamt om "min nya hund" fick något kul/gott, men jag är ju "gammal och tråkig" och skulle mest bli besvärad av blommor, vin, frukt/deli-korg och allt vad det nu kan vara.

Annars så kanske det hade passat med ett presentkort på en lokal krog eller café, det kan vara skönt att inte tänka på mat en dag när man håller på att flytta/packa upp/bo in sig.

Svar på tråden Inflyttningspresent?