• Anonym (KB72)

Hur länge hade ni blödningar efter en skrapning?

Hej!
    Gick igenom en skrapning för snart 3 veckor sedan då jag fick missfall på båda mina tvillingar. Och jag har fortfarande blödningar, men vissa dagar kommer där ingenting, och vissa dagar har jag rätt mycket.
    Hur länge kan detta hålla på?

Nu är min fråga: Hur länge har ni haft blödningar efter skrapning?

Man blir ju rätt trött av att tappa allt blod.

• Svar på tråden Hur länge hade ni blödningar efter en skrapning?
  • My Baby

Jag blödde lite mer än 2 veckor,, jag va i v 10 då när ja skrapades,, fick ut mycket självmen dom ville ändå skrapa mig,, vilken vecka va du i då???

Kram!!

• Mymamma

Jag tror jag blödde lite drygt tre veckor, i slutet väldigt lite och så brunt...äckelvarning...sen kom mensen 4 veckor efter skrapning. Jag var i v.16.

• Anonym

Jag hade blödningar i ca en vecka. MA upptäcktes i vecka 8-9 men fostret slutade utvecklas i vecka 6. Gjorde skrapning.

• Anonym (KB72)

Jag var i v.12 när missfallet upptäcktes men man tror att det första fostret dött vid v.8 och det andra fostert lite senare.

• Kyssen
    Första MA blödde jag endast 2-3 dagar efter skrapning, fick mens efter 6 veckor. Vid MA nr två blödde jag 6 dagar och väntar nu på första mens.
    Ett tips är att gå till apoteket och köpa järntabletter. Efter mitt första MA hade jag ganska dåliga järnvärden, och fick rådet av BM att köpa Niferex, de är desstuom ganska skonsamma mot magen.
  • Anonym

3 veckor. Samma som du, ibland inget och sen kom det tillbaka. Jag var såååå trött på att blöda! Fick MA i v. 13, men fostret hade dött ett par veckor tidigare...

• vika

Jag skrapades när jag var i ..eller kanske snarare borde ha varit i v 12. (fostret dog i v 8) och jag blödde i 2 veckor. Sedan kom mensen exakt 6 veckor efter operationen.

• Anonym (B)

¨hej,
    jag har också samma problem...
    jag hade mitt mf i januari men allt kom inte ut så jag skrapades i slutet av feb. det vill säga 2 veckor sedan och jag blödde riktigt i ca 5 dagar men nu den senaste veckan så är det inget vissa dagar sedan kommer det lite ¨spottings¨ eller missfärgade flytningar. HUR länge kommer detta att hålla på??? orkar inte har nu haft dessa blodflyningar i ca 2 1/2 månad (pga mf blödde jag innan det också).
    är det någon som har lika som jag?
    ah, jag har lite värk också det gjorde ont i söndags (exakt 2 v efter skrapning) och nu har jag mer som en mensvärk. min dok sa att mensen ska komma efter ca 4 v efter skrapning ,vilket är om 2 veckor.

ojoj vad jag babblar på sorry..... ska sluta nu!

kram

• Anonym (KB72)

Anonym (B)

Tråkigt att höra att du oxå blöder länge.
    Själv blöder jag fortfarande och det har snart gott 4 v sen skrapningen, och snart kommer väl mensen.
    Man blir väldigt trött på det!!!!!

Men jag har inga smärtor och det är tråkigt att du har det + blödning!!!!

Hoppas att det snart blir bättre med dig!!!

• Anonym (B)

tack for omtanken!

nu verkar det som om jag tom har fatt min MENS?!?!?! jag har nu haft riktig mensverk i ca 4 dar och i gar borjagde jag att bloda mer an bara spotting och idag ar det ganska mycket som pa en borjan av en mens. kan den verkligen komma efter 2 1/2 vecka efter skrapningen? mitt mf var i ca 4-5 veckan.

forvirrad!!!

Svar på tråden Hur länge hade ni blödningar efter en skrapning?