Han vill ses lite & jag vill ses mycket
Skriver här för att få lite input och rensa mina tankar.
Har haft ett förhållande med min pojkvän i 1,5 år.
Vi är ganska olika som personer, inte minst på det plan att vi ser olika på ett förhållande. Han behöver mycket egentid (vilket han själv har sagt), för att inte känna sig instängd osv. Självklart förstår jag att han behöver egentid, det behöver ju alla, men jag tycker att det är för mycket. Han vill umgås 1 (max 2) dagar i veckan med mig, då vi är med varandra under dagen och sover tillsammans för att skiljas åt nästa dag. De andra dagarna jobbar han och vill ta det lugnt och vara ensam hemma, eller så umgås han med sina vänner, tränar eller hälsar på sin familj. Oftast är det något av det. Det är ju såklart normala saker som många människor gör och det ska man såklart också få göra, men jag tycker inte att hans syn på ett förhållande passar mig.
Jag vill ha ett förhållande där man ses mycket (absolut inte heela tiden) men mycket. Jag vill vara nära mer än jag vill vara utan, så att säga. Att ses 1 eller 2 dagar i veckan är på tok för lite för mig och det är inte det att jag inte har andra saker att sysselsätta mig med på fritiden, för det har jag. Ibland umgås jag med mina kompisar och jag brukar också hälsa på mina föräldrar, jag tränar också mycket. Skillnaden är väl att jag aldrig har prioriterat det över mitt förhållande.
Jag behöver mycket närhet och umgänge för att inte tröttna på min partner. Vill min partner bara umgås ibland när det passar honom, så lessnar jag till slut.
Vad tycker ni?