• LinusDahl

Spindlar i sängen i källaren, hur blir man av med dem?

Hej!

Jag har stora problem med spindlar i min källare och det är till och med så att man har vaknat till av att en spindel går över en.

Jag är inte rädd för spindlar men tycker att det är otrevligt att ha dom i sängen.

Spindlarna det rör sig om är den vanliga huspindeln och lockespindeln.

Jag har sovrummet i källaren och huset är relativt gammalt.

Har ni några tips på hur jag kan bli av med dessa spindlar?

Har funderat på att köpa ett sånt där prinsessa nät som man har över sängen men det ser inte särskilt bra ut plus problemet är ju fortfarande kvar.

Mvh Linus

• Svar på tråden Spindlar i sängen i källaren, hur blir man av med dem?
  • cb66

Spindlar behöver mat och det är vanligt att man är positiv till spindlar för att de äter flugor och andra smådjur hemma. 

Steg ett är att se till att det är torrt och välstädat i källaren, då minskar maten för spindlarna. Sen skall du hålla efter alla bon, trådar och spindelrester i tak och väggar - dammsug ofta.

Döda alla spindlar du ser, varje spindel ger massa barn och problemet bara växer.

När det blir kallare ute under hösten kommer många spindlar in för att etablera bon för vintern. Man upplever plötsligt massa spindlar överallt, speciellt stora husspindlar. Döda, Döda Döda dom allihop. Du kan inte täta bort dom.

Spindlar är ofarliga, alla bits och har gift men de kan inte bita igenom vår hud.

• Kanske2

Jag har också stora spindlar i källaren, som ibland tar sig upp för trappan, och jag HATAR dem, jag har nästan fobi.

Men jag kan tipsa om spindelfällor som man köper på www.spindelfri.se.
    Det är pappersark med nåt klister som spindlarna fastnar i.
    Det är väl visserligen ett hemskt sätt för dem att dö på, men jag klarar bara inte av dem, så nu har jag trots allt placerat ut flera stycken såna här fällor, och på en vecka har det fastnat flera spindlar på varje ark. Så de fungerar alltså verkligen!

• Tow2Mater

Spruta!

Och de där pappersarken med nåt klister som spindlarna fastnar i funkar mycket bra, ha flera.

Svar på tråden Spindlar i sängen i källaren, hur blir man av med dem?