• Anonym (VAB)

Hur många dagar per år vabbar ni?

Snart ska mitt barn börja på förskolan och mina bekanta har varnat mig att det kommer att bli mycket VAB fram till våren. Är alla barn ofta sjuka under höst och vinter? Hur många dagar per år vabbar ni med era barn? Blir det problem från arbetsgivarens eller FK:s sida?

• Svar på tråden Hur många dagar per år vabbar ni?
  • Anonym (H)

Jag har vab:at några dagar per månad (i snitt) sen sonen började på förskola (för två år sen)... Aldrig varit några problem varken från FK eller arbetsgivare.

• Carambolan

Första halvåret på förskolan med första barnet var fördjävligt. En enda gång på hela hösten hann han vara där två hela veckor innan han blev sjuk, annars var det vabb varannan vecka. Sen blev det bättre, kanske 2-5 dagar varannan månad.

• Anonym (A)

Dotter började förskolan för ett år sen. Vi har vabbat 3 gånger á 2 dagar.

• Jill 79

Med lilla barnet ( 1.5 år) som går andra terminen i förskolan har det vart nästan ett par dagar varje måndad. Men det är nog bara att härda ut. För 4 åringen är det kanske ett eller max två tillfällen per termin. Och åttaåringen har inte haft en endaste vab dag sen han var fyra år!

Men upplever det som allra värst vid denna tid efter sommaruppehållet när värmen börjar avta och i februari, mars.

• Hedebris

Vi vabbande ca 10 dagar/ mån första halvåret. Sen lugnade det ner sig lite

• Anonym (...)

5 dagar vabbade jag, 8 dagar vabbade min sambo förra "läsåret". Barnet är 3 och har gått på förskola 1år. Inga Vab dagar än efter starten efter sommaren.

Svar på tråden Hur många dagar per år vabbar ni?