• Anonym (Viva forever)

kompis luktar surt/kattkiss

Min kompis luktar som rubriken säger, mycket surt/kattkiss. Hon sköter sin hygien och byter kläder men luktar ändå. Hemma hos henne finns lukten lite svagt i hela huset, de har förvisso katter men tror inte de kissar inne. Hon har heller vad jag vet inget dåligt luktsinne. Fick lite ärvda jackor av henne till mina söner som även de luktar trots 2 tvättar. Vad kan det vara som luktar så illa. Hon luktar illa men även barnens kläder, samt att huset har en svag lukt av surt/kattkiss. Ungefär som när katten kissat på något och det legat länge och trots det går lukten inte bort hur man än tvättar. Så luktar det. Vad kan det vara?

• Svar på tråden kompis luktar surt/kattkiss
  • Anonym (Viva forever)
    Heranell skrev 2017-09-22 16:17:13 följande:

Mögel i huset?

Luktar inte det mer "mögel" eller kan mögel lukta kattkiss?
  • Anonym (Usch)

Har en svägerska med samma problem. De vi ärver eller lånar läggs i ättiksprit och vatten först för att neutralisera stanken sen tvättas.

• Heranell

Jag vet faktiskt inte. Men en bekant till mig hade två innekatter, och hela deras lägenhet luktade kattpiss. Dom luktade kattpiss. Hennes barn var ibland hemma hos oss och lekte och då luktade det kattpiss hemma hos oss efteråt. Mitt barn sov över där en gång och jag fick slänga allt i tvätten efteråt. Detta på grund av att kattlådan stank, kanske katterna kissade inne också, jag vet inte.

• Påven Johanna II
    Anonym (Viva forever) skrev 2017-09-22 16:10:03 följande:

Min kompis luktar som rubriken säger, mycket surt/kattkiss. Hon sköter sin hygien och byter kläder men luktar ändå. Hemma hos henne finns lukten lite svagt i hela huset, de har förvisso katter men tror inte de kissar inne. Hon har heller vad jag vet inget dåligt luktsinne. Fick lite ärvda jackor av henne till mina söner som även de luktar trots 2 tvättar. Vad kan det vara som luktar så illa. Hon luktar illa men även barnens kläder, samt att huset har en svag lukt av surt/kattkiss. Ungefär som när katten kissat på något och det legat länge och trots det går lukten inte bort hur man än tvättar. Så luktar det. Vad kan det vara?

Jag gissar på att de inte rengör tvättmaskinen.
  • Anonym (H)
    Heranell skrev 2017-09-22 16:17:13 följande:
    Mögel i huset?
    Det kan det vara
  • Lena

Antagligen tvättar de i för låg temperatur och låter tvätten torka långsamt. Tvätta i 60 med ättika i sköljmedelsfacket brukar fixa sådant

Svar på tråden kompis luktar surt/kattkiss