• activeheart

Dåliga område att bo i Lund?

Hej

Jag vill köpa ett hus eller en lägenhet (maxpris: 2.1 mn). Men jag undrar om vilka dåliga område i Lund för familj? och varför?  

Jag har läst om linero och norra fäladen men idag finns det olika åsikter om dem.

Tack i förväg

• Svar på tråden Dåliga område att bo i Lund?
  • Guapa

Det finns parhus/radhusområden nära norra fäladen som är riktigt fina. Sen finns det även ett bostadsområde med flerbostadshus som inte är lika trevligt samt ett studentområde där det är rätt rörigt. Tror egentligen inte det finns något "dåligt" småhusområde i lund. Lund är litet och fina kvarter ligger granne med sämre kvarter.

• Guapa
    activeheart skrev 2017-09-23 15:25:17 följande:

Så kan man bo var som helst i Lund utan problem?

Är alla områden säkra?

Om du håller dig till småhusområdena skulle jag säga ja. De flesta ligger på utkanten av stan mot åkrar och fält typ. Sen finns det som sagt områden med flerbostadshus som är lite mer röriga, bl.a. kring norra fäladen.

Sen kan man ju fundera på definitionen av "säkra". Jag skulle inte knalla runt mitt i natten själv i någon mellanstor svensk stad faktiskt.
  • activeheart
    Guapa skrev 2017-09-23 15:58:57 följande:
    Om du håller dig till småhusområdena skulle jag säga ja. De flesta ligger på utkanten av stan mot åkrar och fält typ. Sen finns det som sagt områden med flerbostadshus som är lite mer röriga, bl.a. kring norra fäladen.

Sen kan man ju fundera på definitionen av "säkra". Jag skulle inte knalla runt mitt i natten själv i någon mellanstor svensk stad faktiskt.
    Tack så jättemycket
    Jag försöker att hitta ett radhus även om det är svårt med 2.1mn

Jag hoppas också att se andra medlemmarnas åsikter om detta bl.a Leniro
Svar på tråden Dåliga område att bo i Lund?