• milo88
    Äldre 24 Sep 09:32
    4130 visningar
    6 svar
    6
    4130

    Tryck mot magen

    Hej!

    Är gravid i vecka.34 och funderar lite på hur känslig magen är.

    Den börjar ju bli stor och det är lätt att störta emot saker osv.

    För någon dag sedan stod jag och fixade lite framför spegeln vid handfatet, men såg inte riktigt så lutade mig framåt för att komma närmare.

    Stod såhär en stund, och kom sen att undra på om jag kanske tryckte mot magen/ tryckte på barnet. Har lite svårt att släppa oroskänslan trotts att det sparkar.

    Vet ju inte om det var emot blygdbenet eller precis över, är orolig att jag göra någon dum rörelse.

    Hur känsligt är det egentligen? Känner mig dum.

  • Svar på tråden Tryck mot magen
  • Äldre 24 Sep 09:48
    #1

    Så känsligt är det inte. Tänk hur hårt och mycket man trycker när barnmorskan känner hur barnet ligger i magen, när man gör vändningsförsök och när barnmorskan hänger på magen för att få ut bebisen.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • milo88
    Äldre 24 Sep 09:56
    #2

    Jo, det är klart. Hakar bara upp mig på vissa saker och blir jätterädd. Längtar ju så tills bebis ska komma. Och gör allt jag kan för skydda den lilla.

  • Äldre 24 Sep 10:08
    #3
    milo88 skrev 2017-09-24 09:56:06 följande:

    Jo, det är klart. Hakar bara upp mig på vissa saker och blir jätterädd. Längtar ju så tills bebis ska komma. Och gör allt jag kan för skydda den lilla.


    Ja, förstår det! Men dom är inte så ömtåliga :) snacka om påfrestning och tryck när dom föds! Och dom är ganska tåliga sen när dom väl är födda också! Dom ska ju överleva eventuella storasyskon haha :)
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • milo88
    Äldre 24 Sep 10:13
    #4

    Tack så mycket för ditt svar. Ska försöka tänka på det. I bland är det bara svårt att sätta saker i proportion, speciellt när man blir rädd för något. Blir bara en katastrof av det hela, och så ska man försöka tänka vad det var som hände egentligen.

  • Äldre 24 Sep 11:46
    #5
    milo88 skrev 2017-09-24 10:13:41 följande:

    Tack så mycket för ditt svar. Ska försöka tänka på det. I bland är det bara svårt att sätta saker i proportion, speciellt när man blir rädd för något. Blir bara en katastrof av det hela, och så ska man försöka tänka vad det var som hände egentligen.


    Det är inte alls konstigt att du blir orolig och rädslan blir oproportionerlig. Du bär på något som antagligen känns otroligt värdefullt. Men jag tänker också att trycket inte alls skadat ditt barn då det klara så mycket vid förlossningen. Lycka till.
  • milo88
    Äldre 24 Sep 12:12
    #6

    Tack så mycket för ditt svar.

Svar på tråden Tryck mot magen