• HOBBE49

    Ersättning för borrelia hos barn

    Jag undrar om det är någon som fått ersättning från barnförsäkring för borrelia hos barn? Hur mycket har ni i så fall fått i ersättning och vilket bolag hade ni?

  • Svar på tråden Ersättning för borrelia hos barn
  • Anonym (Roxan)

    Borrelia är ju en sjukdom som de flesta blir helt friska från och som inte omfattar värre omkostnader än "vanlig vab", så jag har svårt att tro att något försäkringsbolag ger dignosersättning för det. Däremot om man drabbas av särskilt allvarliga komplikationer eller följdsjukdomar.

  • HOBBE49

    Nu blev det en del komplikationer med sjukhusvård i och för sig. Anledningen till att jag frågar är att vuxna i min närhet fått ersättning från olycksfallsförsäkring (borrelia räknas faktiskt som olycksfall) vid diagnos ävennom det inte blivit men utan bara en antibiotikakur. Jag har dock svårt att läsa mig till vad som gäller i villkoren och tänkte om något redan hade erfarenhet. Försäkringsbolaget kommer naturligtvis att kontaktas för att få svar men ville kolla läget här först...

  • Kerubmamman

    Om man får ersättning för Borrelia-diagnosen och isf hur mycket beror på vilken försäkring man har tecknat.Sedan får man så klart alltid ersättning för sjukhusvistelse. Vilken försäkring har ni? 

    Jag läste om en man som fick 5000 kr via Kommunals försäkringar. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Ersättning för borrelia hos barn