• Anonym (TS)

Ni som gjort en gastric bypass, har ni bantat med bantningspulver EFTER operationen vid nåt tillfälle?

Som rubriken lyder; har ni gått på nån pulverdiet efter ni opererat er och gått ner i vikt?

Jag funderar på att köra med nåt bantningspulver (nutrilet, modifast osv) i minst 3 dagar för att gå ner lite till. Tänkte att det kanske krymper ihop det lilla som är kvar av magsäcken som blivit uttöjt nu några år efter operationen.

• Svar på tråden Ni som gjort en gastric bypass, har ni bantat med bantningspulver EFTER operationen vid nåt tillfälle?
  • Loojken

Opad sedan 9 år tillbaka snart. Har definitict expanderat i portionsstorlekarna. Äter lätt en normal portion och kan många gåbger trycka i mig mer därtill. Har dock inte gått upp men i perioder kunnat gå ner . Jag gör mig av med maten ganska snabbt.

Har ej gått på pulver men däremot fastat i samband med olika dieter och ja, den krymper ju men töjer sig snabbt sen när man återgår till sitt normala ätande. Har förstått det som att denna op. Är lite som lotto. Väldigt väldigt individuell....fjnkar för vissa

Svar på tråden Ni som gjort en gastric bypass, har ni bantat med bantningspulver EFTER operationen vid nåt tillfälle?