• Akilla

Dejta min kompis fd dejt?

För ett år sen var min kompis på typ två dejter med en person. Det blev dock inget mer än så, och min kompis har en annan nu som hen träffade kort efter detta.

Nu har denhär personen visat intresse av att träffa mig (vi är bekanta sedan tidigare kan tilläggas) Har berättat för min kompis som fullkomligt kapade mig, talade om svek och att jag kunde glömma en fortsatt vänskap om jag började träffa denhär personen.

Trots detta är jag genuint intresserad av att lära känna denhär personen närmare, kanske på ett annat plan.

Men vill inte förlora min vän samtidigt heller!

"Överreagerar" min kompis? Eller är det jag som är en dålig vän?

• Svar på tråden Dejta min kompis fd dejt?
  • Linnis92

Jag personligen hade inte brytt mig, om en kompis började träffa någon jag träffat vid så få tillfällen, så i mina ögon överreagerar hon.

• Jxjjfjf

Det beror ju på vad som hände mellan dem, och det vet inte du. Det var kanske uppslitande på något sätt? Oavsett så känner din kompis som hon känner, och du får förhålla dig till det.

Väljer du att dejta din bekant riskerar du vänskapen. Om den inte betyder speciellt mycket, dejta på, men det är en signal att du inte riktigt respekterar din väns vänskap.

• CitronTulo

Kan tycka att din kompis överreagerar eftersom det ju inte var tal om något seriöst förhållande dem emellan. Men din kompis har såklart rätt att känna vad hon vill, var det han som inte ville fortsätta träffa henne men hon hade hoppats på en fortsättning kanske?

• Akilla

Jag tror det kan ha varit så att hen hoppades på mer men denhär personen var inte intresserad.

Samtidigt kan jag tycka att om det vore tvärtom, om jag träffat en person jag tyckt mkt om men som inte kände samma - vad är då bättre än om min bästa kompis kanske får chansen?

Hen har ju som sagt en ny partner sedan länge och verkar lycklig.

• Lena

Jag hade frågat varför för det är inte rimlig relation när det gäller någon man hade ett par dejter med för ett år sen...

• äldreochklokare

Det låter som om kompisen är lite överkänslig. Har hon känslor kvar för just den killen är det ju inte så bra eftersom hon har en ny. Du kan väl fråga om det?

Det kan också vara saker som att hon blir oroad över att ni ska umgås allesammans kanske? Känner det vore pinsamt? 

Sen just tiden - hade det varit för 2 veckor sedan kunde man förstått kompisen lite mer men ett år sen, det är ju lång tid. 

Svar på tråden Dejta min kompis fd dejt?