• Marabou1987

BF november 2017

Hej allihopa!

Är gravid i vecka 35. Så sjukt nervös inför allting som skall hända. Fler som känner igen sig?

• Svar på tråden BF november 2017
  • Dystopi

Är planerad med kejsarsnitt den 28/9, så himla snart(!) Känns som att man tagit reda på så mycket, både vetenskapliga råd och andras kloka tankar och erfarenheter, ja allt som kan göra en mindre nervös inför den största händelsen i livet, men hur mycket jag än läser mig till har jag alltid en liten gnagande rädsla att jag inte riktiiigt har tillräckligt med fakta/kunskap för att axla rollen som nybliven mamma... Förhoppningsvis kommer jag landa i det nya, omvälvande livet rätt snart efter att vi fått barnet. Men oavsett är det så svårt att föreställa sig hur det kommer bli. Omöjligt. Tack och lov har jag en engagerad man som tar ett stort ansvar. Själv kanske jag "boar"mer, läser på mer, förbereder mig mer, men han lugnar och stöttar mig väldigt bra de gånger jag behöver det.

Har du någon i din närhet att dela tankarna med eller vänner för den delen som har erfarenhet av barn? 

• Marabou1987

Vad spännande för dig! Nu är bara 4 dagar kvar för dig :)

Jag har också läst/läser massa men känns ändå som det inte räcker ibland. Jag har syskon barn och vänner som har barn som jag brukar fråga och prata ut med. Det är en trygghet. Min sambo stöttar mig fullt Ut och jag är så tacksam MEN det är mina egna rädslor/demoner som spökar i mitt huvud. Det är endast jag som kan ändra på mina egna tankar. Vi är så lyckliga och nu är jag så trött på vara gravid!

• Dystopi

Skönt att du har gott stöd i din omgivning och av din partner! Underlättar väldigt mycket! :) Absolut, nu är man riktigt trött på att vara denna heffaklump (iaf som jag känner mig). Om du vill och tror att du kan hjälpas av det, kan du läsa min tråd "Hatar att vara gravid" som jag inte skrev för så länge sedan då jag kände ett stort behov att att få ut det där allra innersta när det känns jobbigt och helt överjävligt.. Styrkekram till dig! 

Svar på tråden BF november 2017