• Mamman8

Hur bäddar ni i vagnen?

Som rubriken lyder undrar jag hur ni bäddar i vagnarna till era små?

Är beräknad nästa vecka och funderar på hur man ska ha de i vagnen?

Har ni täcke eller bara filt? :) m.m

• Svar på tråden Hur bäddar ni i vagnen?
  • Carambolan

Liggvagn med nyfödd har jag bäddat mer lammfäll i botten, lakan ovanpå (för att slippa tvätta kräks ur fällen så ofta) och sedan lager-på-lager med filtar över barnet. Vintertid har vi haft åkpåse.

• Sunny1995

På hösten/vintern har vi lammskinn i botten, vinteråkpåse och sen klär vi bebis efter väder.

• Snuttis2

Just nu har vi enbart madrass med lakan, en liten kräknäsduk och sedan tunn eller tjock filt!

I vinter tänker jag lammskinn under då kylan underifrån är lätt att glömma bort. Sen fleecefilt ovan när det blir kallt.

Generellt tror jag tar man på bebisarna för mkt o då de inte kan reglera sin kroppstemperatur är det ju lite otäckt.

Vi har kört mkt lager på lager oavsett om det gäller kläder eller annat och sedan känt regelbundet i nacken om han varit varm, Kall eller lagom!!

• Delilah2001

Beror lite på temperaturen.

Här har vi haft 19-20 grader, och klär min 2,5 månaders i tunn mössa, body, tunna byxor och kofta. Med en tunn cashmirfilt över.

Så svårt att veta, men har olika tjocka filtar efter temperatur..

• Tjarls

Madrass med lakan på i botten. Ibland om det är extra kallt en filt ovanpå det. En liten kudde att ligga på och sedan täcke/filt/åkpåse beroende på hur vädret ser ut. Brukar utgå från "Vad skulle jag tycka om att ligga i?". Brukar också bära med lite extra filtar och kläder utifall att jag märker att det inte skulle vara tillräckligt :)

• Det kommer bli bra

Bor i Sthlms-området. Har lammskinn i botten och använder locket till liggdelen i sådant här väder. Vid lite kallare så har jag en ullfilt över. När det blir minusgrader så har jag vinter-åkpåse. 

• tobbe01
    Sunny1995 skrev 2017-09-25 20:43:43 följande:

På hösten/vintern har vi lammskinn i botten, vinteråkpåse och sen klär vi bebis efter väder.

Funkar utan lammskinn i botten också.
  • pigglet

Lammskinn i botten. Enligt mig är det superviktigt att det är varmt underifrån, då klarar man det mesta. Så lammskinn eller liggunderlag under.

Sedan filt på, när det blir kallare har jag haft åkpåse. Då behöver man inte overall osv, bara packa in barnet i åkpåsen, ev komplettera med filt och en kofta om det är kallt.

Svar på tråden Hur bäddar ni i vagnen?