• Anonym (xyu)

Hon sminkar sig aldrig för mig?

Så, min flickvän och jag har inte varit tillsammans särskilt länge, ungefär 6 månader. Vi bor inte ihop.

Ofta när vi ses så är vi bara hemma och myser, ser någon film, lagar mat osv. 
    Och ja, sen 3 månader tillbaks så sminkar hon sig näst intill aldrig för mig. Jag har alltid fina kläder och fixat hår - jag vill ju trots allt att hon ska tycka jag är så fin jag bara kan vara.

Detta stör mig lite då hon alltid ska göra sig fin bara hon ska utanför dörren. Borde det inte vara mer "värt" att vara "fin" en helkväll med sin pojkvän än t.ex sminka sig enbart för att svettas en timme på gymmet och sedan duscha bort sminket? Förstår inte logiken. Jag förstår att vissa känner sig obekväma utan smink i sociala situationer. Men då tycker jag att man även får prioritera att göra sig fin för sin partner, i alla fall någon gång ibland.

Har inte tagit upp detta med henne, ville se vad ni tycker så jag inte bara fått för mig någon dum tanke.

• Svar på tråden Hon sminkar sig aldrig för mig?
  • Anonym (BrittaBerit)

Hon låter dig se hennes riktiga jag för hon tror väl kanske att du gillar henne för den hon är??!

• Anonym (Ooops)

Låter som mig du beskriver? :)
    Men jag är tyvärr likadan, träffar en kille sedan ca 6 mån tillbaka ;p å jag erkänner den sista tiden så har jag blivit bekväm..
    Känner mig avslappnad med honom. Och tycker att de är skönt att kunna vara mig själv utan massa massa smink..

• John22

När man myser hemma vill man väl trots allt vara så bekväm och "mysig" som möjligt, utan att behöva oroa sig över att smeta foundation på soffkuddarna och dylikt.

Hon blir nog lika glad att vara med dig även om du inte klär upp dig i finkläder för en "myskväll". Spänn av vettja.

• Anonym (xyu)

Okejdå, jag ska ta detta med en nypa salt och skippa dessa tankar.

• Mila76

Sminkar du dig för henne?

Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (Ebba)

Fatta, en kvinna sminkar sig bara för sig själv, inte för män, inte för dig, inte för nån!! sjukt att du ställer såna krav på henne

• John22
    Anonym (Ebba) skrev 2017-09-26 18:20:12 följande:

Fatta, en kvinna sminkar sig bara för sig själv, inte för män, inte för dig, inte för nån!! sjukt att du ställer såna krav på henne

Fatta att du inte talar för alla kvinnor. Du sminkar dig bara för dig själv, men det betyder inte att andra gör det. Sjukt att du inte fattar att du inte sitter på en universell sanning som alla andra skriver under på.

Min partner sminkar sig mer än gärna för min skull om jag ber henne, precis som att jag klär upp mig i specifika kläder hon gillar bara för hennes skull.
  • Anonym (ytligt är sexigt)
    Anonym (Ooops) skrev 2017-09-26 17:55:10 följande:

Låter som mig du beskriver? :)
    Men jag är tyvärr likadan, träffar en kille sedan ca 6 mån tillbaka ;p å jag erkänner den sista tiden så har jag blivit bekväm..
    Känner mig avslappnad med honom. Och tycker att de är skönt att kunna vara mig själv utan massa massa smink..

Du låter som min tidigare flickvän.Hon gjorde sig fin för alla utom mig. Klädde ner sig totalt och sminkade bara sig nån enstaka gång. Lite snopet med tanke på att hon var en helt annan när vi bara dejtade och just den var en stor del av vad jag tände på hos henne. Kan säga att jag är en visuell person och gillar verkligen sminkade tjejer som framhäver det sexuella och flirtiga;) Sen att de inte behöver vara det jämt, myser gärna och stannar i sängen hela helgen och frossar i härligt sex men tycker att smink och snygga kläder och att göra sig fin ger en annan utstrålning som är en krydda i sexlivet. Blir helt klart mer sugen när tjejen är snygg;)
  • Anonym (G)
    John22 skrev 2017-09-26 17:55:49 följande:
    När man myser hemma vill man väl trots allt vara så bekväm och "mysig" som möjligt, utan att behöva oroa sig över att smeta foundation på soffkuddarna och dylikt.

Hon blir nog lika glad att vara med dig även om du inte klär upp dig i finkläder för en "myskväll". Spänn av vettja.
    Håller med
  • Anonym (Lina)

Ni kan väl komma överens om nån kväll per vecka då ni klär upp er lite extra för varandra. Och laga en mysig middag i hop, gå ut på restaurang eller vad ni nu hittar på. Det där med sminket tycker jag dock inte du kan säga något om. Jag antar att du själv inte använder smink (iaf inte från morgon till kväll) så varför ska hon göra det hela dagen lång? Själv sminkar jag mig ytterst lite och oftast endast för att få en lite piggare look om ögonen. Detta gör jag för mig själv. Inte för resten av stadens skull och inte för min killes. Dessutom är det hälsosamt att låta huden andas utan massa olika preparat/smink smetat över den. Din flickvän känner att hon kan vara sig själv med dig vilket ju är jättebra. Ta vara på henne ! :)

Svar på tråden Hon sminkar sig aldrig för mig?