• Irie

Går och väntar på missfall istället för att glädjas

Plussade tidigt i graviditeten denna gång (3e gången) har två barn sedan innan. Jag ovh min nuvarande sambo har längtat efter detta plus och så förra veckan fick vi plus. Ilade lite i brösten och i går var första känningen om vad son kan vara molvärk (?) men kändes inte i närheten av de i mina tidigare. I dag är BIM +1 och jag får fortfarande 1-2v på CB digital. Inte ett enda gravidsymptom och jag är övertygad om att det inte blir någon bebis av denna. Vill inget hellre men denna oro och övertygad om att det kommer bli missfall tar så mycket på mig... jag menar, inte en enda känning av graviditet nummer 3. Tänker att det kanske var dumt att ens utsätta sig för att bli gravid igen med tanke på min oro och nojja jag även haft i de andra (dock inte så här tidigt) min sambo mår nog inte heller bra av min oro då jag verkligen är inställd på att det är kört :/ någon med liknande problem ? Tror helt klart mitt kontrollbehov gör graviditeter olidliga. Hur ska man hantera det?

• Svar på tråden Går och väntar på missfall istället för att glädjas
  • Erizajo

Men vaddå har du haft många MF innan? Annars fattar jag inte vad du bokar för... om du inte blöder så är det ju lixom ok??

• tomten12

Jag har alltid mått prima de första 2-3 veckorna av mina 5 graviditeter. Är inte förrän v 8 som jag börjar må päck..

Däremot det dära med att vänta missfall kan jag inte hjälpa dig med. Jag har 2 barn, ett mf och ett ma i bagaget, sitter nu här i v 14 och kan inte slappna av alls. Har varit på VUL i v 9 och 10 och allt ser bra ut. Och ska på UL idag.. Har lovat mig själv att jag ska sluta oroa mig om det ser bra ut idag, men än så länge har jag inte på ngt vis kunnat glädjas över denna grav.. och bara väntat på att det skall skita sig,.

• ALM82

Har du haft många MF? 
    Jag är gravid för första gången och i vecka 9. Jag oroar mig också ganska mycket... dessutom så har jag inte så många symtom. Men, jag har märkt att det hjälper om man slutar att gå in här på Familjeliv, eller om man åtminstone slutar läsa "missfalls-inlägg". Jag har lärt mig att ALLAS graviditeter är olika. Vissa mår inte illa, visa spyr 24 timmar om dygnet, vissa har symtom men får MF ändå, vissa har inga symtom och får MF men de flesta får faktiskt en helt frisk bebis! Så är det ju faktiskt, de flesta graviditeter går ju bra! Man ska inte läsa så mycket om dessa mardrömsscenarier. 
    Och att du är på 1-2 veckor på CB digital är ju normalt, du har ju bara varit gravid i 1-2 veckor :) det mäter ju HcG så det räknas ju endast från när ägget fäste :)

Har ett VUL på måndag och hoppas då se en frisk liten bebis där inne :) 

Lycka till!

• Estrella81

Hej!

Jag förstår hur du känner!

Jag väntar vårt tredje barn och har haft tre missfall tidigare. Jag är nu i v 12 och ska på UL (KUB) på fredag.

Igår fick jag en ljusbrun flytning och frös inombords. Såå rädd och orolig att det ska bli ett missfall.

Jag har egentligen inget bra tips men jag har i alla fall bokat in ett privat UL i v 8 för att se att hjärtat slår. Det tog bort min oro den här gången - eller ja tills igår då!

Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden Går och väntar på missfall istället för att glädjas