• Parvelns mamma

Skötbord eller inte????

Hej alla experter...

Här är en som ska ha en liten parvel bf 14/9 och har köpt hem det mesta nu men vi har beslutångest hur vi ska göra med skötbord.

Så jag tänkte fråga alla experter här inne:

Behövs det ett skötbord?
    Vilken modell i så fall?
    Eller räcker det med en skötbädd?

Vill inte slänga ut kanske över 1000 kronor på något som inte används. Vi har iaf tittat på ett som man har över badkaret eller ett elfa, men som sagt kan inte bestämma oss alls...

Tacksam för alla tips och synpunkter
    K 35+1

• Svar på tråden Skötbord eller inte????
  • Naimiez

Jag köpte ett på IKEA som är en byrå med hylla. Blir en skänk eller byrå med hylla efter man fällt ihop den.Kanonnöjd. Har samma säng också.

• ebben

Brio "vegga" som man sätter på väggen är superbra! Har alltid det uppe fast vi inte hade småbarn,jättebra förvaringsställe till tubar och schampoflaskor toarullar mm.Det tar liksom ingen plats när det är uppfällt. Kolla upp det!

• Meli

Jo, skötbord måste manha, så att alla pryslar är samlade på samma ställe, och så man kan stå bekvämt.
    Ikea har en del som är skötbord först, och sen gör man om det till en byrå. Diktad från IKEA har vi nu, jättefin tycker jag. I lägenheten hadde vi BIROsVEGGA. Det var det smartaste skötbord jag sett. Fälldes upop när det inte användes och rymde allt, + ett lager av våtservetter och ett helt paket blöjor :)

Kram

• Alvi

Har hört om folk som inte har skötbord, men det skulle inte jag trivas med.
    Vi fick ett "Vegga" av min brorsa, men eftersom vi har alldeles nyrenoverat badrum (har inte ens kopplat in vatten än) så ville vi när allt kom omkring inte borra i väggen, så vi köpte ett "Sniglar" på IKEA, billigt och bra!! Rekommenderas! =)

• Kamilla

Vi har också en "sniglar" från IKEA. Billig och bra.
    Nere i grovköket har vi en uppblåsbar bädd på bänken. Beror på hur man bor... alla har ju inte samma plats.

• giz

har samma skötbord som Naimiez ......toppen grej =) men till pojkarna la jag bara en filt på våran säng....... det funka lika bra=) men nog är det otroligt praktiskt att kuna ha allt på ett ställe och i lagom höjd.

• Tussens mamma

vi har skötbord. men jag hade klarat mig utan. man måste ju inte ha det...

• isabell22

Har skötbord jag köpte på babyland på hjul med två hyllplan och badbalja. fack för salvor mm. Skulle inte klara mig utan skötbordet och vi har inget badkar så badbalja behövs.

• saturnina

Vet inte hur jag klarat mig utan skötbord. Vi har dessutom en liten mobil hängande ovanför. När Olivia var skrikig när hon var lite mindre var det enda som hjälpte att lägga henne på skötbordet, helst utan blöja, fråga mig inte varför...

• Parvelns mamma

puffar upp, vill gärna ha mer synpunkter...

Svar på tråden Skötbord eller inte????