• pepacoma

Molvärk redan en vecka innan beräknad mens?

Sedan igår har jag molvärk som känns som mensvärk, jag hade äl förra tisdagen/onsdagen och det är en vecka kvar till mensen ska komma. Det känns ner i ljumskarna och jag undrar om man nu är gravid, kan man ens känna det så här tidigt? Vi har inte planerat att skaffa fler barn men jag blir lite fundersam över molvärken eftersom jag alltid får mensvärk först dagen innan och då så ont att jag måste äta smärtstillande.

• Svar på tråden Molvärk redan en vecka innan beräknad mens?
  • pepacoma
    Simone skrev 2017-09-26 22:15:18 följande:

Exakt så hade jag, plussade på äl+11 :)

Grattis! :)

Saken är den att jag varit gravid två gånger tidigare men minns inte riktigt hur jag mådde då mer än att jag hade molvärk så klart men jag minns ej hur tidigt det kom. Nu känner jag ingenting förutom lite lätt illamående.
  • MissKelli

Jag undrar lite samma sak. Hade ÄL förra måndagen och har nu i 3-4 dagar haft svag mensvärk. Jag slutade med p-piller efter 8 års användande sista oktober och har inte planer på att bli gravid ännu. Planen är att försöka till sommaren, men ville sluta med piller långt innan för att låta cykeln stabilisera sig. Vi hade ett avbrutet samlag två dagar innan ägglossningen kom igång. Sjukt slarvigt men jag trodde nog att ÄL skulle vara lite segstartad. 

Iallafall har jag nu i flera dagar haft en mage som är uppsvälld som en ballong och svag mensvärk från och till. Sen liiiite ont i ryggen, men inga ömma bröst. 

Just nu vill jag bara att mensen ska komma. Vore inte smidigt att bli gravid nu. Håller på att ta examen och söka jobb. Men så klart får jag bara tänka om om jag nu är det. Det löser ju sig. 

Kanske mina symtom beror på att jag nyss slutat med p-piller och kroppen är i obalans? 

• ellinorwe

jag har också samma problem. slutade i augusti och fick min mens som vanligt och vi prickade ägglossning. några dagar efter så fick jag molvärk. den dagen jag trodde menseb skulle komma fick jag ännu ondare och mycket flytningar. tog ett negativt test bim+2 men mensen gar fortfarande inte kommit 1 vecka efter.

molvärken kommer och går.

tänkte ta ett nytt test i helgen.

hoppas sååå mycket på ett pluss!!!!! ????

Svar på tråden Molvärk redan en vecka innan beräknad mens?