• Anki93

Gravid på alla test men finns inget på UL??

Hej alla fina!

Jag är lite fundersam...

Tog ett test i fredags då jag upplevt magvärk på både högra och vänstra sidan av magen..

Utebliven mens, illamående och som en konstant mensvärk till o från, kräkningar efter måltider, illamående på morgon och kväll..

va hos barnmorska igår och gjorde UL, men dom hittade inget? Man såg den lille "säcken" i livmodern men man såg inte ngt i de? Men hon sa att slemhinnan förbereder sig för graviditet? Jag kan inget om detta så har ingen aning om va hon menade.. men dom tog mer gravtest där och dom va ochså positiva..

Ngn som kan förklara för mig så jag kan koppla av lite? Är så förvirrad..

• Svar på tråden Gravid på alla test men finns inget på UL??
  • Anonym (..)

Men Gud. Hur många sånna här trådar finns det? Varför gör folk ultraljud så sjukt tidigt. Man ser ingenting då! Och det borde barnmorskan kunnat förklara. Det är heeelt onödigt att göra ultraljud innan v 7.

• Treasures

Vad är du i för vecka enl sista mens? Troligtvis är det bara för tidigt för att se än. Fick du nån ny tid om några veckor? Lycka till!

~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • ALM82

Jag gjorde VUL i början på vecka 6 och då såg dom någonting där! :)
    Så att säga att det är helt onödigt är inte sant. 
    Men, det syns inte på alla! Min gynekolog (bor i Frankrike) sa innan VUL:et att "det är inte säkert att vi kommer att se något men vi prövar". 
    Så bara för att det inte syns nu betyder inte att det kommer att synas senare :)

• Anki93
    Anonym (..) skrev 2017-09-27 10:04:03 följande:

Men Gud. Hur många sånna här trådar finns det? Varför gör folk ultraljud så sjukt tidigt. Man ser ingenting då! Och det borde barnmorskan kunnat förklara. Det är heeelt onödigt att göra ultraljud innan v 7.

Du behöver inte komma här o va otrevlig!!

Jag blev nyss medlem här och det är första gången jag är gravid, jag gjorde UL för att se hur långt gången jag är! Usch.. ta din negativitet någon annanstans.

Min senaste mens va för 1,5 månad sen!
  • Anki93
    Treasures skrev 2017-09-27 10:09:31 följande:

Vad är du i för vecka enl sista mens? Troligtvis är det bara för tidigt för att se än. Fick du nån ny tid om några veckor? Lycka till!

8 veckor enligt sista mensen , ska tillbaka om 2 veckor :) tack!
  • EpicNurse

Men om du vet din sista mens så vet du ju också hur långt gången du är eftersom man utgår ifrån den mensen när man räknar.

Det är normalt och jättevanligt att man inte ser något så tidigt för det finns inget foster i början/det är för litet för att synas.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anki93
    ALM82 skrev 2017-09-27 10:11:16 följande:

Jag gjorde VUL i början på vecka 6 och då såg dom någonting där! :)

Så att säga att det är helt onödigt är inte sant. 

Men, det syns inte på alla! Min gynekolog (bor i Frankrike) sa innan VUL:et att "det är inte säkert att vi kommer att se något men vi prövar". 

Så bara för att det inte syns nu betyder inte att det kommer att synas senare :)

Okej :D Tack för ditt svar! :)
  • Anki93
    EpicNurse skrev 2017-09-27 10:18:35 följande:

Men om du vet din sista mens så vet du ju också hur långt gången du är eftersom man utgår ifrån den mensen när man räknar.

Det är normalt och jättevanligt att man inte ser något så tidigt för det finns inget foster i början/det är för litet för att synas.

Visste inte det, :)

Okej tack :)
  • Anonym (Privat vul)

Såg en liten med pickande hjärta 5+3 men mycket beror på utrustning med.

• ALM82
    Anonym (Privat vul) skrev 2017-09-27 10:25:36 följande:

Såg en liten med pickande hjärta 5+3 men mycket beror på utrustning med.

Pickande hjärta i 5+3?? Hjärtat är väl inte ens utvecklat då!? Eller har jag fel kanske?
  • Topcom
    ALM82 skrev 2017-09-27 10:29:39 följande:
    Pickande hjärta i 5+3?? Hjärtat är väl inte ens utvecklat då!? Eller har jag fel kanske?
    Hjärtat börjar slå i v 5-6. I en del fall v 7. :) jag hörde mitt tredje barn i v 6 genom dopplern hemma.
  • EpicNurse
    ALM82 skrev 2017-09-27 10:29:39 följande:

Jo det är det! Eller, inte utvecklat men det som ska bli hjärtat har bildats och pumpar blod.

Det börjar på 5+1!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • ALM82
    Topcom skrev 2017-09-27 10:35:06 följande:
    Hjärtat börjar slå i v 5-6. I en del fall v 7. :) jag hörde mitt tredje barn i v 6 genom dopplern hemma.
    Ok :) Kul! 
    Jag ska på VUL på må,dag och hoppas att få höra hjärtat picka för första gången, eller se det åtminstone. Men jag är i vecka 9 så det borde vara utvecklat :)
  • ALM82
    EpicNurse skrev 2017-09-27 10:39:35 följande:
    Jo det är det! Eller, inte utvecklat men det som ska bli hjärtat har bildats och pumpar blod.

Det börjar på 5+1!
    Ok :) det visste jag inte :)
  • Anonym (..)
    Topcom skrev 2017-09-27 10:35:06 följande:

Det gjorde du nog inte för det är i princip omöjlig. Garanterat din egna puls du hörde.
  • princess77

De flesta BM vill inte göra Vul innan vecka 8-9 för att man ned säkerhet skall se foster och hjärtslag. Du kan ha blivit gravid senare än vad du tror.

Hur tidigt man kan se något beror väldigt mycket på hur bra utrustning dom har och hur duktigt BM eller läkaren är på att se.

Vänta två veckor och be om ett nytt Vul. Om det är en frisk graviditet kommer dom att se ett foster då.

• Topcom
    Anonym (..) skrev 2017-09-27 10:41:09 följande:
    Det gjorde du nog inte för det är i princip omöjlig. Garanterat din egna puls du hörde.
    Garanterat att det inte var det då jag spelade in och lät barnmorskan lyssna på klippet och hon bekräftade att det var barnet och inget annat som lät. Efter tre barn vet jag skillnad på min egen puls och barnets puls.
  • Anki93

Tack för alla som gav svar... det va en graviditet, jag va överlycklig.. men den varade inte länge..

är inte mig själv efter det som hände och har alltid älskat barn men nu efter händelsen så fryser jag till så fort de sitter en bebis jämte mig.. blir helt stel

Svar på tråden Gravid på alla test men finns inget på UL??