• Anonym (Villrådig)

Present till flickvän?

Jag har sedan 6 månader en relation med en kvinna och jag skulle vilja uppmärksamma henne med en present. Nu undrar jag om ni har några bra tips och på vilken nivå jag ska lägga mig? Jag vill varken inte att det ska bli för futtigt, men heller inte "too much". Klassiskt är väl förstås smycken. Måste det då vara av ädel metall, eller är det ok med ett schysst Edblad i rostfritt för säg 400 kr? Vad säger ni, kvinnor som hänger här? Hur skulle ni tänka? Observera att jag inte är någon tonåring, utan jag har många förhållanden bakom mig. Tycker dock att detta alltid är lika svårt. Det har tyvärr hänt ibland att mina presenter dissats, inte för att de varit för billiga, men att jag inte prickat in kvinnans stil. Tacksam för lite input kring detta!

• Svar på tråden Present till flickvän?
  • CitronTulo

Det viktigaste för mig om jag får en present av en man är att det på något sätt är genomtänkt.. det är mycket viktigare än att det kostat mycket!
    Om du tex. köper ett smycke så bör du ha koll på vad hon gillar, vad som passar hennes stil.

• Anonym (Villrådig)

Och det är just det som är så svårt! Men jag får försöka.

• CitronTulo
    Anonym (Villrådig) skrev 2017-09-27 10:26:11 följande:

Och det är just det som är så svårt! Men jag får försöka.

Smycken är ju ganska lätt att se annars.. använder hon smycken? Ex. halsband? Är hon en "guld eller silver-tjej", har hon enkla diskreta smycken eller mer pråliga grova grejer?
  • Schack73

Vad tycker hon om, har hon någon hobby, livsstil, har hon husdjur, barn etc? Vad gör ni när ni ses?

• Anonym (Villrådig)

På tal om stil så tycker jag inte hon har en prålig stil och mer silver än guld.
    Hennes intressen är resa, mat, kultur (böcker, musik, konst, går mycket på teater och konsert). Hon gillar inte husdjur.

• Anonym (H)
    CitronTulo skrev 2017-09-27 10:10:08 följande:
    Det viktigaste för mig om jag får en present av en man är att det på något sätt är genomtänkt.. det är mycket viktigare än att det kostat mycket!
    Om du tex. köper ett smycke så bör du ha koll på vad hon gillar, vad som passar hennes stil.
    Håller med
  • Luffi

Priset är inte det viktiga, det viktiga är att det inte är något man kan köpa till vem som helst, anser jag.

Jag tar hellre emot något "nördigt" från mina intressen än smycken, alla dagar.

Något som märks att det verkligen är köpt till mig och inte att man gått in på guldfynd och "jag vill ha något fint till en kvinna".

Så någon bok, bokserie, biljetter eller liknande kanske skulle vara något i ditt fall?

• Anonym (Villrådig)

Har faktiskt redan gett en bok som jag beställde från antikvariat för att den skulle kännas mer speciell.

• Anonym (Villrådig)

Den här tycker jag är snygg och tror att den kan passa hennes stil.
  • Anonym (Upplevelse)

Du skrev hennes intressen och alla har en sak gemensamt, aktiviteter, sakar man kan göra. 

Är det då inte ganska nära tillhands att ge en sådan personlighet en upplevelse i något slag? 

Restaurangbesök? Konsertbiljetter? Någon mysig spa- upplevelse? 

• Anonym (Få)

Ge henne en dildo. Viktigt att den är lite grövre än din apparat. Alla tjejer uppskattar att få en grov dildo som fyller ut ordentligt. Även om manga inte skulle medge det så uppskattas det ändå. Och den kommer att användas kan jag lova dig. Kanske I smyg och utan att hon medger det. Men hon kommer att njuta av den.

Skulle inte förvåna mig om några kvinnor här kommer att försöka påstå något annat än det jag förklarar här ovan. Men det är som sagt en del I deras infödda mekanism. Bortse ifrån det då isf....

• Anonym (Villrådig)

Jo, aktiviteter är förstås bra, men nu skulle jag vilja ha något fysiskt föremål att lämna. Hon gillar smycken och köper då och då till sig själv. Risken är väl förstås att hon har en så pass utvecklad smak att det är svårt att träffa helt rätt.

• Anonym (Villrådig)
    Anonym (Få) skrev 2017-09-27 13:04:57 följande:

Ge henne en dildo. Viktigt att den är lite grövre än din apparat. Alla tjejer uppskattar att få en grov dildo som fyller ut ordentligt. Även om manga inte skulle medge det så uppskattas det ändå. Och den kommer att användas kan jag lova dig. Kanske I smyg och utan att hon medger det. Men hon kommer att njuta av den.

Skulle inte förvåna mig om några kvinnor här kommer att försöka påstå något annat än det jag förklarar här ovan. Men det är som sagt en del I deras infödda mekanism. Bortse ifrån det då isf....

Haha, ja, det är inte omöjligt att hon skulle uppskatta det. Hon är ganska öppen kring det sexuella, men jag vet inte.... I det här fallet skulle jag vilja betona den mer romantiska sidan av vår relation.
  • Anonym (Få)
    Anonym (Villrådig) skrev 2017-09-27 13:07:03 följande:
    Haha, ja, det är inte omöjligt att hon skulle uppskatta det. Hon är ganska öppen kring det sexuella, men jag vet inte.... I det här fallet skulle jag vilja betona den mer romantiska sidan av vår relation.
    Köp en rosa dildo då? Eller en I guld?
  • Anonym (Villrådig)

Kanske ska ställa frågan så här: Det är väl ändå bättre att jag ger något än ingenting, bara för att jag är rädd att det ska bli "fel", eller? Eller är det inte tanken som räknas?

• Luffi
    Anonym (Villrådig) skrev 2017-09-27 13:09:18 följande:

Kanske ska ställa frågan så här: Det är väl ändå bättre att jag ger något än ingenting, bara för att jag är rädd att det ska bli "fel", eller? Eller är det inte tanken som räknas?

Om du vill ge henne något och det inte är som ett tvång tycker jag absolut du ska göra det.

Behåll kvittot och försök att inte visa om du blir ledsen/besviken om hon vill byta bara, bättre att hon kan säga att det inte passar henne än att det bara blir liggande och inte används tycker jag :)
  • Anonym (Hancock)

Eftersom min fästmö och jag har en speciell lek där vi förhöjer stämningen med att delge olika upphetsande tankar men även fantasier som lockar till sex kan inbegripa det mesta med en "porrig" prägel och även olika specifika deltagare. En lyckad lek har alltid en sexuell underton och inte bara lekfull. Nu har dessa lekar inspirerat mig att konsultera min bästa vän för ett speciellt uppdrag som "present" / sexobjekt- som han är klippt och skuren för. Han passar extremt bra då min fästmö angivit honom som sitt frikort vid ett tidare tillfälle för erotiska bekännelser. Med tanke på hans kropp och ansikte är han garanterat det mest erotiskt spekulativa vi kom på att ge bort som sexslav . . . med rätt att tillfredställa.

Jag skulle nog komma i brallan om jag fick betrakta henne få en behandling som hon minns ett tag. 

Förutom det så vore det galet inspirerande att ge min fästmö en liknande behandling 

Även om de flesta tänker att leken bara är skoj är det nog ingen överdrift att förutsättningarna för en spännande upplevelse är hyfsat bra

Jag skäms nästan över min hänförelse att betrakta min fästmös böjelse för atletiska, välbygda och uthålliga  killar. Ivern att få följa med bakom de barnförbjudna kullisserna minskar inte efter deras invitationer.

• Robert 832

Efter 6 månader bör du väl veta tillräckligt om henne för att köpa nått hon uppskattar eller har nytta av?

• dream on

Personligen avskyr jag smycken och tycker att traditionellt romantiska presenter ofta känns cheesy. Känner att jag, som har liknande intressen, skulle ta teaterbesök eller middag mycket hellre än ett halsband. Tid på tumanhand är väl det mest romantiska du kan ge? Det viktigaste är att du visar att du ser henne som person, att du har uppfattat och förstår vad hon gillar. Smycken kan ju säkert vara en sån grej för många men jag tycker det är en slentrianpresent. Lägg i så fall extra krut på presentationen, skattjakt med ledtrådar utifrån hennes favomusik/teater/film? Jag röstar för unik upplevelse med dig framför saker. Köp en sån där litterär vandring ( finns i alla fall i Stockholm) och avsluta med middag på tumanhand på mysig krog eller ta en afternoon tea någonstans, åk till ett självplock och gör en egen bukett höstblommor till henne, handla på skördemarknaden och laga nåt ihop eller ta en tur ut på landet med picknick-korg. Nattvandring och stjärnskådning?

I slithered here from Eden just to sit outside your door
Svar på tråden Present till flickvän?