Han lämnade mig för en annan, hur ska jag gå vidare?
Som rubriken lyder. För några veckor sedan släppte min pojkvän bomben efter mycket press och tjat från mig, att han har träffat någon annan. Jag har länge anat att något inte stämmer, men inte att det skulle va något sånt, och han har förnekat. Jag håller på att gå sönder av smärta och ångest, jag vet inte hur jag ska hantera min ilska och sorg. Jag vet inte om jag har fått veta hela sanning. Det hade varit en annan sak om han bara varit otrogen, men nu är han kär i henne. Jag fattar inte hur jag kunnat missa eller blunda för det här. Han tycker själv att han inte gjort något fel, att han har försökt med mig samtidigt som har träffat henne, men sedan valt henne. Antar att det var lättare så, att börja om på nytt med någon annan, utan bråk och tjafs.
Jag är helt knäckt, han äger huset vi bor i, och det är jag som behöver hitta ett nytt hem mitt i all sorg. Varför får han må bra när det är han som har gjort fel. Hade så gärna velat prata med den andra tjejen för att få reda på allt, men jag vet ju att jag inte kan kontakta henne. Han har lurat mig i 4 års tid. Det känns inte som jag någonsin har känt honom nu, som om jag har levt med en främling.
Jag kan inte äta eller sova, orkar inte gå utanför dörren. Hur ska jag någonsin acceptera vad som har hänt, hur ska jag kunna gå vidare efter 4 års tid med honom? Jag vill inte ha honom tillbaka, aldrig i livet. Jag vill bara att han ska få känna samma smärta som jag gör nu. Han har ringt mig efter och sagt att han saknar mig, och nästa dag säger han att han inte vill ha med mig o göra. Jag antar att han är förvirrad. Hur ska jag någonsin kunna lita på någon igen? Har ingen självkänsla kvar.
Känner mig så blåst, naiv, lurad, äcklad, förnedrad, arg, ledsen. Ja typ allt som man nu kan känna.
Jag vet att de flesta går vidare, men jag förstår inte hur det ska gå till.