• Anonym (hur tänker ni)

    Hundar och bajs

    Jag har aldrig sett någon göra det, men ni som har hundar, torkar ni med papper efter att de har bajsat?

    Och om ni inte gör det, torkar ni inte er själva i rumpan heller?

  • Svar på tråden Hundar och bajs
  • Aniiee

    Trots att tråden ligger i sandlådan så tänker jag svara allvarligt:

    Har du sett en hund bajsa någon gång? De (och de flesta andra djur) står på ett sätt att bajset inte kommer i kontakt med något utanför anus. även människor kan anta en liknande position som minimerar behovet av torkning/tvättning, dock har människans skinkor, höfter och ben utvecklats på ett sätt som gör det svårare.

    Med det sagt så händer det att jag "torkar" i alla fall mina två långhåriga hundar i baken, eftersom det händer att det fastnar i pälsen.

    Så. Road?


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (hur tänker ni)
    Aniiee skrev 2017-09-28 02:51:57 följande:

    Trots att tråden ligger i sandlådan så tänker jag svara allvarligt:

    Har du sett en hund bajsa någon gång? De (och de flesta andra djur) står på ett sätt att bajset inte kommer i kontakt med något utanför anus. även människor kan anta en liknande position som minimerar behovet av torkning/tvättning, dock har människans skinkor, höfter och ben utvecklats på ett sätt som gör det svårare.

    Med det sagt så händer det att jag "torkar" i alla fall mina två långhåriga hundar i baken, eftersom det händer att det fastnar i pälsen.

    Så. Road?


    vad menar du med road.

    tack för svaret. ja sandlådan men är det att man ser ner på min fråga mer än någon annans som inte handlar om hundbajs?

    ja har sett dom bajsa men sett att det sitter små bajsrester kvar där i hålet eller ja i de små hudvecken där och jag fattar inte att man som hundägare låter det sitta kvar där, både äckligt och kanske också ohälsosamt.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hundar och bajs