Ångest på jobbet
Hej!
Jag har testat på olika arbeten genom åren kanske just för att jag aldrig riktigt vetat vad jag vill jobba med.Mitt problem är att ibörjan när jag börjar på ett nytt jobb så funkar allt bra både med arbetsuppgifterna och med arbetskollegorna men sen efter några månader så börjar jag må dåligt och jag blir mer tyst och tillbakadragen och mitt självförtroende sjunker och jag märker att jag blir mer orolig och nervös när jag ska utföra mina arbetsuppgifter och jag blir mindre social på jobbet.Det känns som jag har på mig någon slags mask ibörjan och visa för alla andra att jag är duktig, hjälpsam vara alla till lags och göra ett bra jobb men till slut så faller masken av och jag börjar må dåligt och känner mig trött och får ångest och jag får tankar att jag inte duger och att det känns som att andra tycker jag är dålig och värdelös och att jag lätt tar åt mig av vissa saker som arbetskamraterna säger.Så till sist blir det att jag har ångest varje dag som jag ska gå till jobbet och allt detta gör mig ledsen och deprimerad. Jag förstår mig inte på mig själv för det blir oftast så här oavett vilket jobb jag haft. Någon som känner igen sig som kan ge råd hur man kan bryta denna onda cirkel så vore jag tacksam.