• Humlan88

Färga håret hemma, hur gör ni? Tips?

Hur gör ni när ni färgar håret hemma? Jag vill ha lite mahogny, röd men det blir alltid mer färg, tydligare uppe på huvudet, luggen, sen blir de lite färglöst längre ner, hur ska jag göra för att få det mer jämt? Har ni några tips? ( Nej har inte råd å gå till frisören) ska jag börja med att färga nedre delen av håret lr?

• Svar på tråden Färga håret hemma, hur gör ni? Tips?
  • CitronTulo

Det är väl så att färgen inte fäster lika bra i den delen av håret som är mer sliten, därför tar det bättre längre upp än i längderna!
    Jag brukar välja en färg som man kan ha i vått hår då jag tycker att det är lättare att fördela än när man har den i tort hår (fast jag har väldigt långt hår så det blir lätt trassel). Om du har långt/tjockt hår så kan du behöva mer än en förpackning med färg för att det ska täcka allt.

• Humlan88
    CitronTulo skrev 2017-09-28 10:52:23 följande:

Det är väl så att färgen inte fäster lika bra i den delen av håret som är mer sliten, därför tar det bättre längre upp än i längderna!

Jag brukar välja en färg som man kan ha i vått hår då jag tycker att det är lättare att fördela än när man har den i tort hår (fast jag har väldigt långt hår så det blir lätt trassel). Om du har långt/tjockt hår så kan du behöva mer än en förpackning med färg för att det ska täcka allt.

Finns det färg man ska ha i vått hår? Trodde de var toning?
  • CitronTulo

Jo jag använder permanent färg som man kan ha i blött hår! Osäker på vad märket heter som jag brukar använda dock, fast finns flera olika!

• Humlan88

Oki! Så svårt blir bra upptill. Men nere blir de som sagt inte lika skarpt, typ färgen verkar inte fästa

Svar på tråden Färga håret hemma, hur gör ni? Tips?