Ständigt missnöjd bebis
Jag brukar inte gnälla och har alltid sett mig själv som en stresstålig person, men jag känner nu att snart går jag in i väggen.
Jag älskar min unge över allt annat på denna jord, men jag orkar snart inte med hans gnäll.
Han gnäller 90% av sin vakna tid. Han blir hysterisk när jag lägger honom på babygymmet, har jag tur ligger han där i 10min för att sedan bli hysterisk.
Han blir hysterisk om jag lägger ifrån mig honom för att gå på toa, för att hämta något att dricka etc etc
Skötbordet är enda stället där han inte blir hysterisk på noll tid, men där får han ju inte ligga själv och utan tillsyn.
Jag måste bära runt honom för att undvika att han blir hysterisk. Antingen vagga runt honom, eller bära runt i bärsele, men då måste jag gå, annars blir det gråt så fort jag setter mig. Ibland somnar han vid bröstet efter amning, men det sker oftast på kvällarna/nätterna.
Att gå långa promenader med barnvagnen har skett 3-4ggr under 3 månader. Oftast vaknar han direkt när man lägger ner honom i vagnen eller strax efteråt.
Då tar jag upp honom och bär i bärselen. Min rygg börjar protestera efter drygt 1h, så det är inte det optimala.
På nätterna så sover han på mig. Lägger man honom i babynestet så vaknar han direkt. Att linda honom i filt innan hjälper inte. Jag sover då sittande och han sover på mig och amningskudden. Det är mysigt, men snart kommer han kunna vända på sig och jag kommer inte våga sova så här då han kan rulla över.
Pappan duger inte, det är bara jag som gäller. Jag går snart in i väggen, det enda jag vill är typ 10min egen tid per dag, inget mer. Jag skulle bli överlycklig då. Har dessutom flyttat till grannlandet där jag inte känner en enda människa förutom min sambo.
Samtidigt så gör det ont i mig att se att min bebis är så missnöjd hela tiden. Jag känner mig misslyckad som mor. Det känns som att det är jag som gjort något fel.
Vet egentligen inte vad jag ville uppnå med denna tråd, ville nog mest skriva av mig.