Bruna flytningar och myom
Jag är gravid i vecka 11+5 och fick bruna flytningar för 3 dagar sen. Jag kollade såklart upp detta på en gång och ett ultraljud gjordes. Bebisen levde och mådde bra och hon kunde inte se någon blödning från livmodern.
Däremot har jag haft en smärta som kommit och gått till vänster om livmodern och hon kollade lite extra där och såg att jag hade en muskelknuta där. Ett såkallat myom.
Idag har dom bruna flytningarna ökat och jag blir mer och mer orolig. Varför har jag ens fått bruna flytningar? Som dessutom ökar. Och jag känner dagligen av mitt myom. Kan det vara den som gör att jag "blöder"? Någon som haft ett myom utanför livmodern? Tänk om ett missfall ändå är på gång och det helt enkelt var för tidigt att se det vid ultraljudet?
Har haft missfall i vecka 11 tidigare. Barnmorskan sa att det inte är någon fara vad hon kunde se då. Det kan bli såhär. Oftast är det en gammal blödning när det är brunt. Men mitt senaste missfall började med just bruna flytningar innan det ökade, så att det är brun nyans lugnar mig inte alls.
Någon som haft något liknande med bruna flytningar vid vecka 12 och myom vid livmodern?