Är jag gravid eller är mina hormoner kvar i kroppen bara?
Hej alla!
I juli detta år fick jag mitt andra missfall. Den 28 Juli började jag blöda lite smått och den 9 augusti kom det väldigt mycket och en klump kom ut någon dag efter det också. Jag blödde i ca två veckor. Inte haft någon blödning sen dess.
Direkt efter att jag slutade blöda började jag äta rosenrot och vi hade sex som vanligt.
Igår bestämde jag mig för att ta ett gravtest av den anledningen att min mens aldrig kom tillbaka. Det visade svagt positivt. Jag tänkte då först att det bara var hormonerna som inte gått tillbaka helt. Men ringde i alla fall min barnmorska som säger "Grattis till graviditeten igen". Men jag känner ändå inte att jag riktigt vågar tro att det är sant! Jag var även i kontakt med kvinnokliniken som säger samma sak som barnmorskan, att det är en ny graviditet. Dom säger också att hormonerna bara finns kvar upp till 4 veckor efter ett missfall. Men google säger annat. Och därav min oro för att det inte är en ny graviditet.
Räknar man från första dagen jag började blöda lite så är det ju 9 veckor sedan jag fick missfall. Räknar man från en dagen jag slutade blöda är det ca 6 veckor sedan.
Hur lång tid efter ett missfall visade era test positivt? Från när börjar hormonnivån att sjunka?
Testet som jag bifogar är taget igår kl 16 alltså inte med morgonurinet.