• NiklazPicklaz

Bastu-/Spakväll för par

En del par här på sidan nog är swingers. Men så finns det säkert många par som skulle vilja prova en mellanväg, bara se hur det känns att vara nakna med andra par?

Jag undrar hur ni andra par och singeltjejer tänker rent spontant kring att vara med på en "Mixbastu/spa kväll", om någon tex bokar bastu-spa avdelningen på något hotell, och ser till så att bara inbjudna par och eventuellt singeltjejer släpps in. Jag tänkte ett gemensamt omklädningsrum så att man som par klär av sig tillsammans, och duschar tillsammans. Sedan kan man dämpa belysningen och njuta av spabekvämligheterna nakna i sällskap med andra. Med någon typ av lätt förtäring och något läskande att dricka, och kanske lite relax-musik på låg volym.

Tror ni att det skulle vara idé att på inbjudan upplysa om att det inte är en swingerkväll i första hand, men de par som känner sig bekväma med att älska inför andra mer än gärna får göra det. Utåt så kan träffarna kallas "Spakvällar för Par" för att inte stigmatisera dem som deltar.

Någon som funderat på något liknande, eller vet något av erfarenhet?

Alla synpunkter är intressanta

• Svar på tråden Bastu-/Spakväll för par
  • Carambolan

Det låter som en helt vanlig bastufest, men för par? Vet inte om det är så vanligt i andra kretsar men bland mina vänner och bekanta (iaf innan folk började få barn) är det vanligt att nån med tillgång till bastu bjuder in till fest och då är det självklart mixbastu med bara ett omklädningsrum. Både par och singlar. Inte en spa-avdelning utan snarare nåns landställe eller kvarterslokal.

• livserfaren

Låter som en vanlig kväll på Par i Hjärter eller Par iBastu,Kul men rätt odramtiskt och stelt.Men med nyfikenhet fötstås.

• Spa

Om man vill testa att vara naken på spa men klarar sig utan sex så rekommenderas att åka på härlig spaweekend till ett tyskt spa. Helt naket, många vackra kroppar och med stora avdelningar med bastu, bubbelpool, nakenpool, solsängar och relaxrum.

Hade gärna sett att det fanns liknande anläggningar i Sverige men tyvärr gör det inte det.

Badhuset i Göttingen eller Therme Erding är stora fina anläggningar till bra pris.

• Anonym (nice...)
    NiklazPicklaz skrev 2017-09-28 16:44:27 följande:

En del par här på sidan nog är swingers. Men så finns det säkert många par som skulle vilja prova en mellanväg, bara se hur det känns att vara nakna med andra par?

Jag undrar hur ni andra par och singeltjejer tänker rent spontant kring att vara med på en "Mixbastu/spa kväll", om någon tex bokar bastu-spa avdelningen på något hotell, och ser till så att bara inbjudna par och eventuellt singeltjejer släpps in. Jag tänkte ett gemensamt omklädningsrum så att man som par klär av sig tillsammans, och duschar tillsammans. Sedan kan man dämpa belysningen och njuta av spabekvämligheterna nakna i sällskap med andra. Med någon typ av lätt förtäring och något läskande att dricka, och kanske lite relax-musik på låg volym.

Tror ni att det skulle vara idé att på inbjudan upplysa om att det inte är en swingerkväll i första hand, men de par som känner sig bekväma med att älska inför andra mer än gärna får göra det. Utåt så kan träffarna kallas "Spakvällar för Par" för att inte stigmatisera dem som deltar.

Någon som funderat på något liknande, eller vet något av erfarenhet?

Alla synpunkter är intressanta

lycka till..nice att börja med dusch å passa på att kissa lite på varandra....
  • NiklazPicklaz

Jag funderar bara på om det finns andra par som kanske funderar kring någon form swinging, och om något sådant här skulle kännas okej att prova på. Att åka till Tyskland för att basta naken känns lite avlägset, och det finns det ju inte några egentliga erotiska eller sexuella undertoner med i detta heller. Par i Hjärter kanske är precis såhär harmlöst, men det vet man ju inte förrän man provat? Jag tänkte om det skulle vara intressant bland par lite mer i gemen? 

Vi svenskar ser oss nog som väldigt öppna och frisläppta - och var kanske det på 60- och 70-talet, men idag tillhör vi de mer tillknäppta folken i Europa, i alla fall när det handlar om synen på sex och nakenhet. 

Därför tänkte jag att det kunde vara intressant för oss nordbor, som inte ens är vana vid att basta ihop med kvinnor och män annat än i parrelation. Sambastu innebär alltid lika mycket kläder som på badstranden, plus en handduk för att vara på den säkra sidan i de flesta fall. 

Men efter nästan 900 läsningar och ingen som ser poängen, så får jag nog se det som att vi har en lite mer tillknäppt syn på nakenhet och sex och egentligen trivs ganska bra med det. 

Svar på tråden Bastu-/Spakväll för par