• Chantelle85

    Sova i egen säng

    Jag har en liten kille som heter Jason på 11 månader. Han har sovit i vår säng sedan dag 1 och det har funkat bra, som det gjort med alla mina tre barn.

    Dock är det stora problemet att få dom att sova i egen säng. Jag har lyckats några gånger när han varit helt övertrött. Men annars är det en ständig kamp med dåligt samvete att titta in i dom ledsna ögonen som säger -plocka upp mig mamma!!! Jag brukar bara ligga i sänge intill och säga typ - Mamma är här.. ligg på kudden hjärtat.. nu ska vi sova

    Och ibland försöker jag sjunga, men han överröstar mig med gråten :(

    Jag känner att jag behöver hjälp av andra med bra erfarenhet kring detta! Hur gör jag? Gör jag något fel?

  • Svar på tråden Sova i egen säng
  • Carambolan

    Eftersom du tycker att det är så jobbigt: Varför vill du göra det? Man måste ju inte ha dem i egen säng så tidigt

  • Fru Ve

    Varför måste han sova i egen säng redan nu? Mitt mellanbarn sov mellan oss tills han var 3 år. Då kände vi faktiskt att det blev för trångt så jag sa åt honom att han skulle få en Legoask om han sov en vecka i sin säng. Då gjorde han det utan problem. Mycket lättare med större barn där man kan resonera. 

  • sedärja

    Samsover fortfarande med min tvååring och har gjort det sedan dag ett. Behöver de det så tycker jag att de ska få göra det. Vi gick till en barnpsykolog i ett års tid och hon tyckte absolut att barn ska få den tryggheten om de är i behov av den. Detta med att sova själv kommer med tiden :)

  • Fru Ve

    Mellansonen är 6 år nu och han kommer fortfarande ofta och lägger sig i fotändan i vår säng under natten om han blir rädd. Bebisen har vi mellan oss. Jag tror också det är jätteviktigt att barnen har den tryggheten att de får sova med oss om de vill.

Svar på tråden Sova i egen säng