• Tessan2

Ljud

Min tjej på lite mer än tre månader är stundtals känslig för ljud. Speciellt när hon håller på att somna, då vaknar hon av minsta lilla ljud. Det räcker att någon börjar prata i närheten så vaknar hon till igen. Samma gäller amning, har svårt att fokusera på att äta om någon börjad prata i närheten. Har varit såhär i en månad nu. Hon sover med tv igång på dagen och det funkar bra, sådana ljud stör henne ej.

Hon har två syskon vilket kan göra det tufft när hon blir sådär lättstörd.

När hon är vaken bryr hon sig inte så mycket, bara enstaka ljud som hon kan reagera på då, men hon tittar alltid åt det håll någon pratar eller ljuden kommer ifrån.

Nu har jag såklart googlat detta och fastnat i diagnoser som ADHD och autism, vet att man inte kan se deg så tidigt, men blir så nojjig. Fler som har det såhär? Som kan lugna mina hjärnspöke?

• Svar på tråden Ljud
  • LolloPe

Min dotter var likadan, reagerade på minsta lilla ljud. Hon är snart 7 månader och det händer fortfarande att hon reagerar på ljud (borrande, om det tappas nått, om man pratar eller skrattar högt) men det har blivit så mkt bättre. Ge det lite tid och blir det inte bättre så prata med bvc om det.

Svar på tråden Ljud