Rätt eller fel att klaga pp hotellrum?
Igår flög vibutomlands på en efterlängtad charterresa. Det började med att planet var försenat med 2,5 timme vilket gjorde att vi kom till hotellet först klockan 2 på natten. Himmeln hade öppnar signoch regnet fullkomligt vräkte ner. Vi fick vårt rum och däckade runt kl 3. 4:45 vaknar vi av ett sabla liv. Som om en stor industrifläkt startade och med ens börkade ett brummande och gnisslande ljud fulla vårt rum. 40 DB mätte vi upp det till med en app.
På balkongen var ljuset ännu värre.
Var nere och pratade med receptionen som direkt sa att det är kökets ventilation. Kökets ventilation ligger alltså granne med vår balkong! Den överröstar lätt ACn.
Sen visade det sig att kökets varuintag ligger nedanför rummet med. Backande pipande lastbilar med andra ord. Plus att allt matos från ventilationen ligger tyngt i vårt rum.
Pratade med resebolaget som tidigast söndag kan ge oss ett annat rum. Innan gick det inte för de är fullbelagda. Fick tacka ja för något annat går ju inte göra. Skrev direkt till bolaget som tyckte att man får stå ut normala störningar och men skickade ärendet till sin reklamationsnämnd ändå.
Är det verkligen normalt när man betalt ca 11000 kr per person och vecka och inte få sova?
AC, trafik, högljudda grannar. Allt sånt tycker jag är normal störning men köksventilationen som brummar in i rummet kan väl ändå inte räknas som normal? Eller är vi ovanligt gnälliga!
Åkt utomlands förr och aldrig varit med att behöva klaga så