• Defame

Hur kan dem som är otrogna att dem älskar si parter

Trotts att dem bedrar och sviker sin partner så elakt och sunkigt genom sin otrohet varför är dem respektlösa svin mot sin partner om dem älskar partnern hur tänker i otrogna falska svin när i säger att ni älskar den partner ni sviker.

• Svar på tråden Hur kan dem som är otrogna att dem älskar si parter
  • Snowflingan

Jag tror inte man älskar sin partner om man är otrogen faktiskt. De tror nog bara att de älskar sin partner men gör inte det. Om det inte finns några psykiskt problem bakom alltså!

• Anonym (Luna)

De snackar skit. Det låter bättre med "jag älskar min partner men behöver detta vid sidan av, berättar inte för det skulle krossa partnern". Än med "jag vill bara ha någon att dela hyran med och som städar hemma men det är viktigt för mig med riktigt spännande sex också så jag knullar nån annan också"

• Robert 832
    Anonym (Luna) skrev 2017-09-30 14:01:31 följande:

De snackar skit. Det låter bättre med "jag älskar min partner men behöver detta vid sidan av, berättar inte för det skulle krossa partnern". Än med "jag vill bara ha någon att dela hyran med och som städar hemma men det är viktigt för mig med riktigt spännande sex också så jag knullar nån annan också"

Kan ju vara så att det är den som är otrogen som drar största lasset hemma och ekonomiskt och känner sig utnyttjad.
  • John22
    Robert 832 skrev 2017-09-30 14:14:10 följande:
    Kan ju vara så att det är den som är otrogen som drar största lasset hemma och ekonomiskt och känner sig utnyttjad.
    Då avslutar man förhållandet eller ber om att få knulla runt vid sidan om.

Det finns inga ursäkter. Älskar man någon så bedrar man inte denne.
  • Pentra

TS verkar döma utan att ha tagit med ett antal viktiga faktorer och termer i ekvationen... ... Ett svar på frågan: Just för att människan, i grunden och helt naturligt, sedan urminnes tider, har förmågan att älska, akta, vörda, ha varma känslor för, ha omtanke om och känna äkta kärlek för fler än en enda. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Luna)
    Pentra skrev 2017-09-30 14:27:05 följande:

TS verkar döma utan att ha tagit med ett antal viktiga faktorer och termer i ekvationen... ... Ett svar på frågan: Just för att människan, i grunden och helt naturligt, sedan urminnes tider, har förmågan att älska, akta, vörda, ha varma känslor för, ha omtanke om och känna äkta kärlek för fler än en enda. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Det går inte att styra över känslor men det går utmärkt att INTE agera på dem. 
  • Pretorian IV
    Anonym (Luna) skrev 2017-09-30 15:01:35 följande:

Det går inte att styra över känslor men det går utmärkt att INTE agera på dem. 

Då är frågan, om man blir sugen på en person som visat intresse för en (tex sagt rakt ut "du kan väl höra av dig om du är i stan, du kan nog behöva dig ett riktigt knull"), och faktiskt vill ha sex med den personen, men väljer att avstå pga att man inte vill svika den man lever med, älskar man då den människan?

Man kan ju resonera som så att om man verkligen älskar den man lever med, så skulle man inte ens känna lust till någon annan.

Ja, det är mig själv jag talar om.
  • Anonym (Luna)
    Pretorian IV skrev 2017-09-30 16:36:13 följande:
    Då är frågan, om man blir sugen på en person som visat intresse för en (tex sagt rakt ut "du kan väl höra av dig om du är i stan, du kan nog behöva dig ett riktigt knull"), och faktiskt vill ha sex med den personen, men väljer att avstå pga att man inte vill svika den man lever med, älskar man då den människan?

Man kan ju resonera som så att om man verkligen älskar den man lever med, så skulle man inte ens känna lust till någon annan.

Ja, det är mig själv jag talar om.
    Jag tror att man både kan känna lust och bli kär i andra än den man lever med. 
    Jag tror att man kan vara kär i flera.

Men har man lovat att hålla sig till en person, då ska man göra det. 
  • Pretorian IV
    Anonym (Luna) skrev 2017-09-30 16:52:57 följande:

Jag tror att man både kan känna lust och bli kär i andra än den man lever med. 

Jag tror att man kan vara kär i flera.

Men har man lovat att hålla sig till en person, då ska man göra det. 

Ja, det där är lite olika. Kär kan jag inte säga att jag blivet någon gång i andra, men sugen på att ha sex kan man ju bli.

Hade gärna haft ett öppet förhållande, så man kan ta tillvara de där tillfällena som dyker upp ibland
  • Azter
    Defame skrev 2017-09-30 13:13:44 följande:

Trotts att dem bedrar och sviker sin partner så elakt och sunkigt genom sin otrohet varför är dem respektlösa svin mot sin partner om dem älskar partnern hur tänker i otrogna falska svin när i säger att ni älskar den partner ni sviker.

Det är svårt att tänka sig att den person man älskar mest kan vara en otrogen hora när man får reda på det otrogna sveket tappar man totalt respekten för de otrogna svikaren.
Svar på tråden Hur kan dem som är otrogna att dem älskar si parter