Ska jag fråga om vi är "ihop"?
Har tidigare haft tre förhållanden. I samtliga har jag tänkt att en relation liksom växer man in i. Att man inte behöver ha "snacket" så att säga. Så varje gång när jag då fått frågan om vi är tillsammans har jag svarat något i stil med att "ja, vi har ju träffats regelbundet i några månader och jag har i vart fall inte haft något intresse av att dejta andra".
Det här svaret har alltid förvånat och överraskat. Typ som om att man måste sätta sig ihop och diskutera om "man får chans".
Har nu dejtat en tjej i tre veckor och även om det är tidigt känner jag att jag behöver få något förtydligande typ "are we doing this shit or not"?. Vet det är tidigt men det är för att jag är i en plats i mitt liv där jag bara skulle ha tid för en tjej som jag vet vill ha en relation. Annars får det vara just nu och då är jag hellre ensam. Men eftersom den här tjejen ändå är intressant nog behöver jag få detta klarlagt.
Så vad tycker ni. Ska jag bara fortsätta som vi gjort i tre veckor och dejta på när allt hänger löst i hopp om man ska "växa in i ett förhållande", såsom jag gjort tidigare? Eller faktiskt fråga den här tjejen rakt ut om vad hon vill med att fortsätta ses?
Tänker mig att fråga detta är rätt omanligt och förstör mycket av spänningen och jakten?