• Anonym (Tat)

Ska jag fråga om vi är "ihop"?

Har tidigare haft tre förhållanden. I samtliga har jag tänkt att en relation liksom växer man in i. Att man inte behöver ha "snacket" så att säga. Så varje gång när jag då fått frågan om vi är tillsammans har jag svarat något i stil med att "ja, vi har ju träffats regelbundet i några månader och jag har i vart fall inte haft något intresse av att dejta andra".

Det här svaret har alltid förvånat och överraskat. Typ som om att man måste sätta sig ihop och diskutera om "man får chans".

Har nu dejtat en tjej i tre veckor och även om det är tidigt känner jag att jag behöver få något förtydligande typ "are we doing this shit or not"?. Vet det är tidigt men det är för att jag är i en plats i mitt liv där jag bara skulle ha tid för en tjej som jag vet vill ha en relation. Annars får det vara just nu och då är jag hellre ensam. Men eftersom den här tjejen ändå är intressant nog behöver jag få detta klarlagt.

Så vad tycker ni. Ska jag bara fortsätta som vi gjort i tre veckor och dejta på när allt hänger löst i hopp om man ska "växa in i ett förhållande", såsom jag gjort tidigare? Eller faktiskt fråga den här tjejen rakt ut om vad hon vill med att fortsätta ses?

Tänker mig att fråga detta är rätt omanligt och förstör mycket av spänningen och jakten?

• Svar på tråden Ska jag fråga om vi är "ihop"?
  • Anonym (.)

Du kan väl börja med att berätta för henne att du börjar för starka känslor för henne, och säga att du inte dejtar nån annan, så får du väl se hur hon reagerar på det du sagt. Men pressa inte henne att säga så mycket om känslor, det kan ju stöta bort henne.

Hon kanske dejtar 2 andra killar, då blir det ju lite konstigt att "fråga chans på henne".

• Anonym (Tat)
    Anonym (.) skrev 2017-10-01 10:00:48 följande:

Du kan väl börja med att berätta för henne att du börjar för starka känslor för henne, och säga att du inte dejtar nån annan, så får du väl se hur hon reagerar på det du sagt. Men pressa inte henne att säga så mycket om känslor, det kan ju stöta bort henne.

Hon kanske dejtar 2 andra killar, då blir det ju lite konstigt att "fråga chans på henne".

Ok med andra ord säg ingenting?
  • Anonym (Tjejkompisen)

Lite tidigt att fråga om känslor men du kan absolut fråga om hon vill tex dejta exklusivt på ett snyggt sätt genom att säga att du inte är intresserad av att dejta någon annan än henne och undra hur hon känner.

Vill hon det så är det nog på väg till något seriöst.

• Anonym (Tat)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-10-01 10:04:01 följande:

Lite tidigt att fråga om känslor men du kan absolut fråga om hon vill tex dejta exklusivt på ett snyggt sätt genom att säga att du inte är intresserad av att dejta någon annan än henne och undra hur hon känner.

Vill hon det så är det nog på väg till något seriöst.

Ok men hur lägger jag fram det på ett snyggt och charmigt sätt. Vill inte verka needy för det är jag inte. Tvärtom vill jag veta om jag slösar min tid på henne eller inte. Jag är ju helt fantastisk att umgås med, så även om man inte skulle vilja ha något seriöst med mig så trivs man rätt bra i mitt sällskap.
  • Anonym (Tjejkompisen)

Hm efter att ni haft en fin kväll ihop så skicka iväg ett sms "Hade verkligen härligt med dig igår :) Hur skulle du känna inför att dejta exklusivt? Jag känner iaf att det inte skulle ge något att dejta någon annan än dig just nu :) Eller tycker du det är för tidigt?" eller uttryckt lite annorlunda som passar henne.

Låter inte speciellt needy men ändå så att hon borde känna att hon bör säga till om hon ser det mer som en kk eller tillfällig grej. Hon kan ju då säga "Det är lite för tidigt att säga för mig men det kan nog leda till något bra om vi fortsätter ses ett tag till" eller något om hon inte är redo.

Det låter också som att du vill typ prova dejta exklusivt ett tag och känna efter, så inget stort committment, bara prova att inte dejta andra liksom.

Hon kan ju vara en tjej som bara dejtar en åt gången också och då är det ju verkligen ingen big deal.

• silvergirl

Haha gött att du vet det om dig själv ts. Jag undrar mer vad det är man vill ha svar på när man frågar? Vill man gardera sig mot att personen bara låter allt rinna ut i sanden helt plötsligt, utan att ta snacket? Eller vill man veta att den här personen är min..

Jaja, jag hade känt mig fångad om någon frågade mig det, man kan omöjligt känna en person efter tre veckor så bra att man kan vet om det är något man vill bygga på. Vill du riskera att förstöra så fråga. Annars inte. På vilket sätt hinner du inte menar du?

• Anonym (Tjejkompisen)

Eller varför inte "Vill du börja dejta lite mer seriöst? Jag söker ju egentligen efter ett förhållande och tycker väldigt bra om dig så jag skulle gärna se vart det skulle leda om vi provar"

Det är kanske mer ärligt

• Schack73

Inte skicka sms och fråga! Ta upp nån gång när ni ses att du börjar bli intresserad av henne och att du vill att ni är exklusiva. Hur har du träffat tjejerna? På nätet, jobbet, krogen?

• Anonym (Tat)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-10-01 10:18:52 följande:

Hm efter att ni haft en fin kväll ihop så skicka iväg ett sms "Hade verkligen härligt med dig igår :) Hur skulle du känna inför att dejta exklusivt? Jag känner iaf att det inte skulle ge något att dejta någon annan än dig just nu :) Eller tycker du det är för tidigt?" eller uttryckt lite annorlunda som passar henne.

Låter inte speciellt needy men ändå så att hon borde känna att hon bör säga till om hon ser det mer som en kk eller tillfällig grej. Hon kan ju då säga "Det är lite för tidigt att säga för mig men det kan nog leda till något bra om vi fortsätter ses ett tag till" eller något om hon inte är redo.

Det låter också som att du vill typ prova dejta exklusivt ett tag och känna efter, så inget stort committment, bara prova att inte dejta andra liksom.

Hon kan ju vara en tjej som bara dejtar en åt gången också och då är det ju verkligen ingen big deal.

Hon hör nästan alltid av sig dagen efter och skriver hur trevligt hon haft det. Hon har initierat flera träffar med aktiviteter så det är inte bara sex vi ses för, även om man börjat känna sig ganska sliten av allt sex vi ändå haft, haha!

Så mycket talar för att hon är intresserad. Men jag är sådan som person, rätt stort kontrollbehov och behöver tydlighet.
  • Anonym (Tat)
    silvergirl skrev 2017-10-01 10:18:58 följande:

Haha gött att du vet det om dig själv ts. Jag undrar mer vad det är man vill ha svar på när man frågar? Vill man gardera sig mot att personen bara låter allt rinna ut i sanden helt plötsligt, utan att ta snacket? Eller vill man veta att den här personen är min..

Jaja, jag hade känt mig fångad om någon frågade mig det, man kan omöjligt känna en person efter tre veckor så bra att man kan vet om det är något man vill bygga på. Vill du riskera att förstöra så fråga. Annars inte. På vilket sätt hinner du inte menar du?

Jo jag vet att risken att hon känner kvävd finns... känner att jag behöver få ett svar för att jag som sagt är rätt awesome att umgås med och om det inte ska leda till något seriöst kan jag lika gärna använda tiden till att umgås med mina vänner! Även om sexet är bra så är det bara sex, det kan jag vara utan och det finns inte så mycket kvar... mer än mitt underbara sällskap dvs!
Svar på tråden Ska jag fråga om vi är "ihop"?