• zandin

Vecka 5(+4) inga tecken

Hej!
    Är gravid i v. 5 (+4), och känner inga tecken alls på att jag skulle vara gravid. Jo visst mensen har inte kommit och graviditetstestet visar positivt, men jag är ändå jätteorolig. 
    När jag väntade min dotter för 9 år sedan mådde jag illa i v. 5 och framöver, och jag kände en viss växtvärk i magen (som mensvärk), men nu känner jag inget alls. Har svårt att tro att jag har ett levande liv i magen. Har tid till barnmorskan för första besöket om ca 1,5 v. men bör jag vara orolig om jag inte känner något innan dess???

• Svar på tråden Vecka 5(+4) inga tecken
  • Dahlia02

Jag fick inte ett enda symptom förrän typ v 8. Frågade bm tidigt om det var normalt att inte känna nåt och jaa det var det. Plus att ingen graviditet är den andra lik. Så du kan nog vara lugn. Själv ångrar jag bittert att jag klagade på noll symptom ;)

• jennie08

Alla graviditeter är så olika så man kan egentligen inte jämföra. Med sonen mådde jag så bra. Hade väl kanske ingen aptit från månad 2-4 men efter det mådde jag hur bra som helst tills han föddes. Men tjejen mådde jag så dåligt. Mådde illa från dagen jag plussat tills hon föddes plus en massa andra krämpor. Helt olika :)

• Ebo88

Mina första symptom kom i v.8. Ömma bröst, växtvärk och ett hemskt humör.

Sen har man ju "hört teorier" att är man gravid med pojkar så mår man inte alls lika illa som man gör med flickor. Kanske är därför du inte mår illa :)

Svar på tråden Vecka 5(+4) inga tecken