bort med degen..!!!
Vad har ni för tips på att få bort degmagen man har kvar på magen...kostråd och träningsråd..!!!
Nu ska den bara bort..till sommaren vill jag kunna gå i bikini UTAN degen.!
Vad har ni för tips på att få bort degmagen man har kvar på magen...kostråd och träningsråd..!!!
Nu ska den bara bort..till sommaren vill jag kunna gå i bikini UTAN degen.!
själva "deg-delen" drar ihop sig ganska bra av sig själv,men det e ju alltid bra att stärka bukmuskulaturen med lite situps...man ska väl undvika det första månaderna men man kan ligga på rygg och pressa ner svanken i backen,funkar åxå bra och är lite snällare mot en nyförlöst kropp..! äta regelbundet e ju åxå bra...!
efter 3 månader är själva "degen" väck, sen får man väl äta rätt o träna om den ska ska bli snyggare, om det nu går, jag har alltid tränat men min mage ser inte annorlunda ut i alla fall, men jag tränar inte så mycket, lite magövningar o nyttig kost, men magen ser likadan ut nu efter femte barnet som efter första
Jag blev rekommenderad av en fysioterapeut att först träna upp bäckenbottenmuskulaturen (knipövningar) innan jag börjar med vanliga magövningar, eftersom bra muskulatur i bäckenbotten är a och o för magmusklerna. Min bebis är 1 vecka nu och min mage är inte så farligt stor mera enligt mig själv. Men har hållit igång under graviditeten med motion och var i ganska god fysisk form. Jag brukar knipa medan jag ammar, annars är det lätt hänt att man glömmer bort det, enligt fysioterapeuten borde man knipa 100 ggr per dag, uppdelat på 10 tillfällen.
usch jag vill också bli av men min deg men det e nog inte så långt kvar (hoppas jag) men tills bikinin ska på så ska den vara borta gör inget speciellt lyfter min kille på 6,5 kg varje dag men det har ju bara gått 2 månader än så men bort ska den!!!
min bäbis är snart 1.5 månad och jag kommer inte i ett enda par av mina gamla jeans ännu, var iof rätt smal innan vägde 58kg och och är 170 lång. Gick upp till 80kilo under graviditeten och är nu ner på 70kilo...så det är BARA 12 kilo kvar till min matchvikt.
Går raska promenader på ungefär 40min varje dag men det händer ingenting...äter inte mycket onyttigt.. grötfrukost varje dag och lätt lunch och middag och lite mellanmål och lite kvällsfika..men inget direkt onyttigt. Klart jag unnar mig något på helgen och så men inte varje dag.
Har inte börjat med situps och sånt än, vågar man göra det fast det bara är 1.5 månad sen jag fick barn ?
snuttan06: en till med samma problem. Födde barn för fyra veckor sedan och har mycket deg kvar. Vikten är nästan tillbaka på ursprungsvikten, typ 2 kg kvar men magen den finns kvar där och stor är den. Inte kul att behöva använda mammakläder.
Hej,
Min dotter är 3 månader (mitt andra barn efter 10 år) nu och jag gick upp 14 kilo och har 4 kg kvar, magen hänger löst och är ..ja, degig.
Har alltid haft platt mage innan trots att jag aldrig tränat.
Alla mina vänner som har fler än ett barn säger att 2:a gången tar det lite längre tid och magen putar ut men att det försvinner.
Jag har t o m beställt en AB revolutionizer (magtränare)från Tv shop....
Låter löjligt men jag kan bli deppig en del dagar då jag tycker att det känns hopplöst.
Tom klandrar mej själv eftersom jag åt mkt sött första månaden efter förlossningen för att jag var sjukt sugen på det...och tror ibland att om jag hade skippat det då så hade jag legat bättre till idag...jag vet inte.
Jag var 24 år när jag fick första och gick upp mer men allt försvann på 1-2 månader och nu 10 år senare så står det bara stilla...
Ni hör, jag bara maler på , jo, jag är väl fixerad vid magen och vikten och är smått deppig över det.
Så vad kan jag ge för råd? Håll ut, och ha ett mål så kämpar du på för att nå det
Min degbulle kom tillbaka kring julen (då min son var 9 mån) och det verkar som om magen plötsligt blivit en riktig "hotspot" för nya kilon att placera sig. Har slutat med godsaker och promenerar helst varje dag och det tar faktiskt skruv. Lite sit ups också så är den nog väck innan sommaren, fast att göra sit ups kräver ju mycket mer självdiciplin än att promenera med barnvagnen så bullen på magen kanske stannar kvar trots allt...
Vill tillägga att jag haft samma byxor sen aug-05, dvs mammabyxor och är sååå trött på det!!!Ni vet sån där med mysigt tyg som täcker heeela magen och nu när magen är mindre så går den ända upp till under bysten.
Här är en som har "degen" kvar på magen fast bebben redan är ett år!! Gick upp ca 9 kg under graviditeten och gick ner 8 av dem ganska snabbt efter förlossningen. Men sedan har vikten bara krupit uppåt igen. Livet som hemmamamma är inte bra för min figur! Och allt gott sätter sig på magen.
Jag borde verkligen skärpa mej nu så att jag också skulle kunna visa mej i bikini i sommar.
Jag har bara ca 1,5 kg kvar till min målvikt som jag hade innan förlossning. (Dottern är 7 månader). Det låter väl inte mycket men ALLT detta sitter verkligen i en klump på magen. Det går verkligen jättesegt också, det känns som jag kommit hit men inte längre. Jag äter nyttigt och tränar men den där sista degklumpen bara vägrar försvinna!! Usch.