• Anonym (s)
    Äldre 1 Oct 17:21
    1686 visningar
    3 svar
    3
    1686

    infektion efter sen abort

    Hej. Jag gjorde en sen abort för 4 veckor sedan på tisdag. Det gick fort och bra. Barnmorskan sa att allt kommit ut.

    Efter ca 1 vecka fick jag infektion i livmodern och fick antibiotika i blodet. Dom såg också att de fanns rester kvar, på gränsen till skrapning. Var inlagd över natten och dagen efter skulle jag få en dos antibiotika till i blodet. Fick aldrig det. Samt att dom ville undersöka igen för att se om resterna kommit ut något i om jag behövde skrapas. Jag ville dock inte ha en manlig pga en tidigare händelse men dom hade inga kvinnliga så jag blev hemskickad istället med antibiotika i tabletter...

    Tog dom o mådde bättre snabbt. Blödningen slutade helt ganska fort. Fick rosa sega flytningar och nu är de gula sega flytningar.

    Idag har jag även haft lite ont i magen samt ryggen, öm ovanför blugdbenet och extremt öm i tarmarna. Känt mig febrig, jätte varm som de brinner i kroppen. Yr.

    Ringde gyn som sa att min mens ska komma snart o att de kan vara därför. Men är de normalt med gula sega flytningar?

    Skulle ta tempen o ringa tillbaka om jag hade feber..

    Saken är den att jag är hemlös o har ingen temp så kan inte ta tempen..

    Är rädd att infektionen kommit tillbaka.. Hon på gyn trodde inte det eftersom de är 4 veckor sedan aborten.. Men hade ju rester kvar, och jag vet inte om dom har kommit ut..

  • Svar på tråden infektion efter sen abort
  • Anonym (ssk)
    Äldre 1 Oct 17:52
    #1

    Ja, det låter som din infektion är tillbaka. Så kan det gå när man nekar läkare att göra en undersökning....

    Så åk in på akuten så du får medicin och håll tummarna att det bara finns kvinnliga läkare där, annars riskerar du bli steril.

  • Anonym (s) Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 18:23
    #2
    Anonym (ssk) skrev 2017-10-01 17:52:38 följande:

    Ja, det låter som din infektion är tillbaka. Så kan det gå när man nekar läkare att göra en undersökning....

    Så åk in på akuten så du får medicin och håll tummarna att det bara finns kvinnliga läkare där, annars riskerar du bli steril.


    Så kan det gå? Jag hade kunnat vänta tills de kommit en kvinnlig.. Många som inte vill ha en manlig av olika anledningar och jag är en utav dom pga händelse jag varit med om..
  • Anonym (ssk)
    Äldre 2 Oct 06:06
    #3
    Anonym (s) skrev 2017-10-01 18:23:58 följande:
    Så kan det gå? Jag hade kunnat vänta tills de kommit en kvinnlig.. Många som inte vill ha en manlig av olika anledningar och jag är en utav dom pga händelse jag varit med om..
    Men du kan inte jämföra ett manligt svin som har gjort dig nåt med en manlig LÄKARE. Du kan dessutom begära att en sköterska är med i rummet. 
Svar på tråden infektion efter sen abort