• Anonym (Hej)
    Äldre 2 Oct 00:43
    2304 visningar
    3 svar
    3
    2304

    Infektionsrisken efter abort

    Hej! När försvinner infektionsrisken efter en medicinsk abort? De va 3 v sen ungefär och blöder inte speciellt mycket längre. Har mest väldigt slemmiga flytningar som är ljusrosa och ibland röda.

  • Svar på tråden Infektionsrisken efter abort
  • Äldre 2 Oct 04:18
    #1

    Avvakta med bad o sex tills flytningen försvunnit , så länge blödningstendens finns så är det ju fri passage ! Fått infektion själv vilket inte var någon höjdare...

  • Anonym (Hej) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 11:38
    #2
    Snuttis2 skrev 2017-10-02 04:18:58 följande:

    Avvakta med bad o sex tills flytningen försvunnit , så länge blödningstendens finns så är det ju fri passage ! Fått infektion själv vilket inte var någon höjdare...


    Tack för svar!! Stackars dig som fick infektion, hoppas att allt gick bra ändå! Märker man om man får infektion? Mvh
  • Äldre 2 Oct 21:51
    #3

    På mig kom symtomen lätt smygande med lite mer ömhet o framförallt i ryggen o så lätt feber känsla ! Ringde gyn men eftersom det var helg o jag inte var så säker ville de avvakta. Åkte o jobbade på måndagen och fick till kvällen åka till akuten då febern stack iväg . Sen dubbel penicillinkur och sjukskrivning 1,5 v !

    Fick även infektion efter min förlossning nu för ca 9 v sedan, lite liknande förlopp väldigt diffus smärta o lätt feber. Men hann bli kontrollerad innan det blev värre.

    Tekniskt sett rätt ovanligt att få ca 1 % drabbas men om man ej får rätt behandling kan det påverka den framtida fertiliteten så viktigt att vara försiktig !

Svar på tråden Infektionsrisken efter abort