• Anonym (Orolig)

Ni som vet hur google historik funkar!!! Snälla är desperat!!

Fick av misstag se saker min man varit inne på. Saker som gör att om det stämmer känner jag honom inte öht efter 20 år tillsammans.

I Google historik, inte i sökrutan utan i aktivitet...

Vad sparas där och hur ser det ut?

Om man inte skrivit in i google rutan och tryckt på sök kan det då sparas som en skärmdump ändå där inne?

Alltså enligt mannen har det poppat upp virus som inte går att få bort och sen hamnar dom i historiken.

Jag vet att det kommer upp såna grejer men enligt mig ser det då annorlunda ut i historiken.

Snälla hjälp mig... försökt googla men blir galen.

Min man är vansinnig och vägrar erkänna nåt. Han vägrar även ladda hem hela sin historik för att menar att han inte behöver bevisa utan jag ska tro honom bara.

????????????

• Svar på tråden Ni som vet hur google historik funkar!!! Snälla är desperat!!
  • Snowflingan

Vad är det som har kommit upp? Svårt att hjälpa innan man vet. Kollade du i Chrome och sen på historik eller var var du?

• Anonym (Orolig)

Längst ner till höger klickade jag

• Anonym (Orolig)

Och det dök upp härinne.

• Snowflingan

Jag skulle säga att den stämmer bra. Sen är det lite svårt att tolka när man inte vet vad som kom upp

• Anonym (Orolig)

Som en skärmdump av Google sidan med en sökning inskrivet i sökfältet. Vet att även pop up sidor hamnar där men då ser det väl inte ut som man sökt själv med en sån bild?

• Anonym (Hej)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-02 09:33:05 följande:

Fick av misstag se saker min man varit inne på. Saker som gör att om det stämmer känner jag honom inte öht efter 20 år tillsammans.

Om man inte skrivit in i google rutan och tryckt på sök kan det då sparas som en skärmdump ändå där inne?

Alltså enligt mannen har det poppat upp virus som inte går att få bort och sen hamnar dom i historiken.

Jag vet att det kommer upp såna grejer men enligt mig ser det då annorlunda ut i historiken.

Min man är vansinnig och vägrar erkänna nåt. Han vägrar även ladda hem hela sin historik för att menar att han inte behöver bevisa utan jag ska tro honom bara.

????????????

Jag tror tyvärr att det som kom upp i historiken är just vad det är. Har aldrig varit med om att det lagts till saker i min historik som jag inte varit inne på/googlat på. Och då har jag ändå haft virus (och varit tvungen att återställa hela datorn mm) ett antal ggr under åren. Säger ju en del också om din man vägrar att ladda ner historiken. Är det en falsk anklagelse man inte vill ha på sig brukar nog de flesta känna skön tillfredställelse att kunna motbevisa den anklagelsen. Ingen aning om vad det gäller men handlar det om något olagligt - polisanmäl och lämna. Handlar det om saker som att han tittat på lite porr så kan ni kanske kompromissa lite för man äger ju inte nån annans sexliv helt och hållet anser jag. Oavsett - hoppas det löser sig !
  • Anonym (jepp)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-02 09:33:05 följande:

????????????

Du kan nog vara säker på att din man varit inne på saker du aldrig skulle tro han var intresserad av. Han blir vansinnig eftersom han är skyldig, det är nämligen standardreaktionen. Bli arg, och förneka förneka förneka.
    Tills du kan bevisa något, då kommer han bli stum som en mussla istället och vägra svara på dina frågor/anklagelser. 
  • Anonym (Orolig)

Tack för era svar! Det är inget olagligt men nog så besvärande ändå när det är saker man aldrig vetat om sin partner sen 20 år. Det är mest faktumet att han ljuger om det som gör mig särskilt upprörd.

Det är inte via dator utan Android telefon detta gäller. Har testat själv och visst hamnar även pop up sidor där i historiken men då står bara sidans namn och bild av den sidan och inte som att det faktiskt är inskrivet på Google att man sökt.

Så frustrerande och hade han iaf erkänt hade vi ju kunnat prata om det och jobbat vidare därifrån men i nuläget finns d ju inga såna möjligheter utan d e bara för mig att låtsas tro honom eller så e d kört

• Anonym (fs)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-03 07:11:01 följande:

Tack för era svar! Det är inget olagligt men nog så besvärande ändå när det är saker man aldrig vetat om sin partner sen 20 år. Det är mest faktumet att han ljuger om det som gör mig särskilt upprörd.

Det är inte via dator utan Android telefon detta gäller. Har testat själv och visst hamnar även pop up sidor där i historiken men då står bara sidans namn och bild av den sidan och inte som att det faktiskt är inskrivet på Google att man sökt.

Så frustrerande och hade han iaf erkänt hade vi ju kunnat prata om det och jobbat vidare därifrån men i nuläget finns d ju inga såna möjligheter utan d e bara för mig att låtsas tro honom eller så e d kört

Vad har han googlat på då?
  • strangertown

Surfhistorik säger inte mer om en människa än att vi alla är nyfikna. Vad vi gör i vår ensamhet när alla möjligheter ligger framför oss säger kanske något om oss men det är på ett väldigt privat plan. Vi har alla drömmar, fantasier och tankar som vi aldrig vill uttrycka i våra vanliga liv. Din mans sökhistorik säger inte mycket om honom, han är samme man han alltid varit, du har bara fått en oväntad in blick i sakerna han av olika skäl, valt hålla för sig själv. Om du vill ha tillgång till de sakerna måste du visa prov på stor trygghet och lugn.

• Anonym (jepp)
    strangertown skrev 2017-10-04 10:58:58 följande:

Surfhistorik säger inte mer om en människa än att vi alla är nyfikna. Vad vi gör i vår ensamhet när alla möjligheter ligger framför oss säger kanske något om oss men det är på ett väldigt privat plan. Vi har alla drömmar, fantasier och tankar som vi aldrig vill uttrycka i våra vanliga liv. Din mans sökhistorik säger inte mycket om honom, han är samme man han alltid varit, du har bara fått en oväntad in blick i sakerna han av olika skäl, valt hålla för sig själv. Om du vill ha tillgång till de sakerna måste du visa prov på stor trygghet och lugn.

Hur vet du att ts man inte redan uttrycker det han sökt efter i verkligheten? Du har ingen aning om vad mer han döljer för ts.
  • Anonym (Rationell)

Det behöver inte vara en sökning han gjort själv.

Han behöver inte manuellt skriva in en sökning och klicka på sökknappen för att det ska sparas som en sökning. 

Om du till exempel klickar på den här lanken kommer det se ut i din historik som att det var en sökning du gjorde. Och tekniskt sett har du gjort sökningen. 

Vidare säger inte sökhistorik mycket om en person... Jag har googlat på en hel del sjuka grejer genom åren men det betyder inte mer än att jag är nyfiken på grejer.

• Anonym (Hej)
    Anonym (fs) skrev 2017-10-03 08:20:15 följande:
    Vad har han googlat på då?
    Det kanske är det att det han gillar/det du råkat upptäcka är något han varit rädd att du skulle tycka var weird och därför (av möjlig skam) hållit sin fetisch hemlig? Tycker man ska få lov att ha nån fantasi för sig själv för bara för att man är i förhållande eller äktenskap så är man ju ändå fortfarande sin egen person. Visst - är det helt galna saker du hittat så förstår jag dig !!! Men kan du inte acceptera vad du funnit så får du lämna. Min gräns hade gått vid toasex eller om han i varje sökning försökt hitta tjejer som såg så unga ut som möjligt (även om de var inom laglig ålder). Att försöka ändra vad din man tänder på, kräva förklaringar, tjata eller skälla kommer inte att fungera och han kommer förmodligen sluta sig ännu mer. Nu var det ju tack och lov inget olagligt du hittade så kanske är det inte hela världen om din man tänder på lite konstiga saker.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2017-10-04 12:12:16 följande:
    Det kanske är det att det han gillar/det du råkat upptäcka är något han varit rädd att du skulle tycka var weird och därför (av möjlig skam) hållit sin fetisch hemlig? Tycker man ska få lov att ha nån fantasi för sig själv för bara för att man är i förhållande eller äktenskap så är man ju ändå fortfarande sin egen person. Visst - är det helt galna saker du hittat så förstår jag dig !!! Men kan du inte acceptera vad du funnit så får du lämna. Min gräns hade gått vid toasex eller om han i varje sökning försökt hitta tjejer som såg så unga ut som möjligt (även om de var inom laglig ålder). Att försöka ändra vad din man tänder på, kräva förklaringar, tjata eller skälla kommer inte att fungera och han kommer förmodligen sluta sig ännu mer. Nu var det ju tack och lov inget olagligt du hittade så kanske är det inte hela världen om din man tänder på lite konstiga saker.
    Anonym (fs) - svarade på fel inlägg. Mitt svar är till ts
  • strangertown
    Anonym (jepp) skrev 2017-10-04 11:51:17 följande:

Hur vet du att ts man inte redan uttrycker det han sökt efter i verkligheten? Du har ingen aning om vad mer han döljer för ts.

Nej det vet jag inte men generellt så är internet ett säkert ställe att utforska sina fantasier och förbjudna tankar på. Det är fullt normalt. Jag skulle säga att det är onormalt att inte använda internet på det viset.
Svar på tråden Ni som vet hur google historik funkar!!! Snälla är desperat!!