• Anonym (Kär)

Att säga "jag älskar dig"

När sa du första gången till din partner att du älskade hen?
    Hur länge borde man vänta med att säga det för att inte skrämma bort partnern? Jag vill säga det men jag vågar inte - det känns så stort. Vi har bara varit tillsammans en månad ungefär men jag har aldrig känt så här förut, borde jag säga det eller vänta?

• Svar på tråden Att säga "jag älskar dig"
  • BossHoss

JNAg säger det när jag känner det. Livet är för kort för att hålla på med massa jävla velande och spelande konstiga spel med varandra.

• Anonym (Kär)
    BossHoss skrev 2017-10-03 08:36:53 följande:

JNAg säger det när jag känner det. Livet är för kort för att hålla på med massa jävla velande och spelande konstiga spel med varandra.

Så jag borde sluta larva mig och bara säga det alltså?
  • Anonym (Henrika)

Jag sa det nog efter 5-6 månader. Jag gjorde det när jag kände så. Mannen sa det mycket tidigare.

• Stårschan

Med maken tog det 4-5 månader innan jag sa det första gången. Jag ville inte säga något jag inte kunde stå för, och först då tyckte jag att jag hade fått tillräckligt grepp om hans person genom förälskelsens rosa dimslöjor för att jag skulle kunna säga det på ett sätt som gjorde att jag kunde stå för det, och han kunde ta det på allvar. Jag menar - det är ju inte särskilt trovärdigt när någon säger "jag älskar dig" efter en vecka. Då drar man ju snarare öronen åt sig och tycker att personen är oärlig, klängig och flamsig.

• Anonym (Man)

Jag så det också jättetidigt med min tjej, typ efter en månad. Nu har vi varit tillsammans 17år. Men det var första tjejen som jag sa det till, har inte känt så med andra.

• Anonym (Kär)
    Stårschan skrev 2017-10-03 08:41:45 följande:

Med maken tog det 4-5 månader innan jag sa det första gången. Jag ville inte säga något jag inte kunde stå för, och först då tyckte jag att jag hade fått tillräckligt grepp om hans person genom förälskelsens rosa dimslöjor för att jag skulle kunna säga det på ett sätt som gjorde att jag kunde stå för det, och han kunde ta det på allvar. Jag menar - det är ju inte särskilt trovärdigt när någon säger "jag älskar dig" efter en vecka. Då drar man ju snarare öronen åt sig och tycker att personen är oärlig, klängig och flamsig.

Det är lite så jag känner också. Orden betyder jättemycket för mig och jag vill verkligen kunna stå för det när jag säger det.
  • Anonym (M)

Efter ungefär fyra månader. Minns inte vem som sa det först, men minns att jag ville säga det innan. Ville dock vara 100% säker på att han kände likadant först, haha.

• Anonym (K)

När det känns rätt.

Skrämmer man bort personen är det bara bra att man slipper henom.

• Anonym (idun)

Han sa det efter ungefär sex månader. Jag kände från första stund att jag älskade honom, men att säga "jag älskar dig" är en sådan stor sak för mig att jag ändå inte hade velat säga det direkt.

• Anonym (Sanna)

Efter kanske 6-7 månader. Jag väntar fortfarade på att få samma ord tillbaka efter 4 år, men jag är väl medveten om att hon kanske aldrig kommer säga det.

• Postman

Jag vet knappt om jag har sagt det. Har väldigt svårt för att säga dom orden.

Svar på tråden Att säga "jag älskar dig"