Dilemma
Jag har för en tid sen upptäckt att min fru har en affär. Upptäckte av en slump att hon hade ett mailkonto jag inte kände till. Har lösenordet dit och har läst mig till det jag känner till där. Det som hände var att hon var på kryssning för ca 1,5 år sedan och då hamnade i säng med en yngre kille. Vi själva är ca 35 och han verkar vara knappa 25. Efter det har de haft kontakt via mail och även träffats några gånger när hon varit i Stockholm i jobbet. De har i perioder mailat mycket och jag har läst allt. Framgår att deras relation enbart är sex och att hon är nöjd med vår relation (även sexlivet). De har träffats vid 5-6 tillfällen senaste 1,5 året.
Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta. Dels verkar hon så himla nöjd med det vi har men samtidigt knullar hon ju med en annan. Det har även varit så att det pushar vårt sexliv har jag förstått,dels utifrån det hon skriver men även utifrån att vi ofta knullar både innan hon åker och direkt när hon kommer hem efter att ha träffat honom. Verkar som hennes sexintresse ökar utifrån fantasier kopplat mot honom samt spänningen att de knullar ibland. Mitt dilemma är även att jag efter att ha läst om allt blir upphetsad av det och nu ser framemot när hon ska iväg till Stockholm om en dryg vecka... Utifrån alla mail så vet jag ganska precis vad de brukar göra och så vidare. De har skrivit ganska mycket detaljer i mailen men även skrivit om vårt sexliv och hans sexliv med andra.
Någon som varit i liknande sits? Hur agerade ni? Någon som varit den otrogna och blivit ertappad av en partner som inte hade nått direkt emot det? Ska väl tillägga att jag även känner en del svartsjuka kring det men även ett visst svek.