• Äldre 3 Oct 20:38
    2357 visningar
    6 svar
    6
    2357

    Hjälp.. någon?

    Hej!! Jag behöver lugna mina nerver och få lite hjälp.. Ska göra en kort historia lång också så ni förstår allt.. Jag & mina 2 barns pappa är separerade sedan några år tillbaka.. Barnens pappa valde efter något år att flytta 4 mil ifrån där barnen går i skola och har gått i förskola precis bredvid skolan.. Alltså så har dom gått där i nu 4 år på samma förskola & skola med samma kompisar.. Nu till saken.. Barnens pappa har ledsnat på att köra alla dessa mil varannan vecka och vill nu byta skola till barnen vilket jag tycker inte ens är en fråga att ta upp då det ej är som som valt att flytta 4 mil bort.. Jag står fast vid att barnen ska fortsätta gå där dom går då dom har sina kompisar samt att barnen trivs där.. Jag vill barnens bästa och ser ingen som helst anledning att dra upp dom från kompisar och allt.. Men om vi nu ej kan komma överens om detta och han fortfarande vill byta skola.. Vem är det som har rätt i det hela? Kan han få rätt i att byta skola? Vart säkert mycket text och säkert aningen svårt att förstå..

  • Svar på tråden Hjälp.. någon?
  • Äldre 3 Oct 21:25
    #1

    Är det inte lite beroende av var barnen är skrivna? Vilken kommun alltså?

    Har haft vänner som separerat och där har det varit en betydande faktor. Men kan vara annat...

  • Äldre 3 Oct 21:53
    #2

    Vill han byta till en fsk 2 mil ifrån er båda, eller till en så du får kora 4 mil istället for honom?

  • Äldre 4 Oct 10:31
    #3

    Han vill byta så han får kort och jag får

    Köra 4 mil och sen 4 mil tillbaka till jobbet o så 16 mil om dagen skulle det bli för mig.. vilket han har nu men han har ju valt att flytta härifrån

  • Äldre 4 Oct 10:36
    #4

    Har ni delad vårdnad om barnen? Då kan han inte på egen hand byta skola. Sen har han möjlighet att driva det rättsligt men jag har svårt att tro att han skulle få gehör för ett byte utan andra motiv än sin långa resväg.

  • Äldre 4 Oct 10:38
    #5
    NELJ skrev 2017-10-04 10:36:08 följande:

    Har ni delad vårdnad om barnen? Då kan han inte på egen hand byta skola. Sen har han möjlighet att driva det rättsligt men jag har svårt att tro att han skulle få gehör för ett byte utan andra motiv än sin långa resväg.


    Vi har delat vårdnad men barnen står skriva hos mig
  • Äldre 27 Oct 22:23
    #6

    Skulle aldrig gå med på att rycka upp barnen bara för att pappan valde att flytta ifrån området. Fungerar det bra på förskolan med personal kompisar osv så säg nej.
    Tröttnar pappan, synd det skulle han tänkt på tidigare. Kanske att han itne har barnen lika många dagar i veckan och kanske mer helg? eller mindre tid öht?
    eller tom flyttar närmare.
    Om inte du vill flytta dit han bor förstås

Svar på tråden Hjälp.. någon?