Löpande innekatt klöser och skriker vid ytterdörren hela natten
För att göra en lång historia kort: min mans katt löper. Den skriker hela natten vid ytterdörren, klöser på dörren, smäller i brevinkastet och hoppar upp på kupan vid ringklockan så att det plingar och slår i handtaget. Jag kan inte sova. Grannarna kan inte sova. I morse kom jag en hel timme försent till jobbet eftersom jag inte hade sovit på hela natten på grund av katten. Dessutom väcker den vår son massor med gånger under natten nu när den löper och jag behöver hjälp med tips för minska ljudet, i alla fall ut i trappuppgången så att grannarna inte klagar mer. Jag och min man ska skiljas, så problemet kommer att vara ur värden för min del om bara ett par månader och katten kommer jag personligen att ta till veterinären för kastrering eftersom min man av okänd anledning inte gjorde det efter förra löpperioden. Jag har aldrig velat ha katten, jag kan ingenting om katter och jag måste lösa det här problemet ikväll eftersom jag inte har sovit på tre nätter.
Hur ska jag lösa det här akut? Jag har försökt ställa kartonger för ytterdörren, men det blev ännu värre ljud. Jag har ställt klösträdet där, men det hjälpte inte. Jag har gnidit in brevinkastet och hela dörren med citron och med ättiksyra. Nu har jag tejpat igen brevinkastet, men katten klöser fortfarande på dörren och skriker, samt hoppar upp på handtaget. Jag måste helt enkelt få bort katten från dörren. Jag tog in min son i sovrummet och stängde in katten i hans rum tillsammans med kattlåda och mat- och vattenskål, under förra löpperioden, men det blev bara ännu värre. Katten tycktes få total panik. Jag har heller inte någon stor möbel som jag kan ställa för ytterdörren.
Min man arbetar natt, så han bryr sig inte, för han slipper att höra det hela.