• Anonym (E. L. James)

Nystart eller tillfällig topp?

Har en längre tid tyckt att frugan har lust alldeles för sällan. Hon har enligt henne själv slutat onanera också sedan några år. För 3 år sedan köpte jag 50 shades of grey triologin åt henne men de hamnade i hennes sängbordslåda och har legat där sedan dess. Nu till helgen så började hon läsa första boken och kommenterade att den verkar bra skriven i första kapitlen. Sen hade vi sex, två gånger. Såhär långt i veckan har hon redan hunnit mer än halva boken och leka på egen hand. Igår när jag kom hem sent och barnen sov blev jag nästan överfallen för en omgång till. Så från att haft lust lite mindre än någon gång i månaden så verkar hon ha gått igång ordentligt. Frågan är. Kan hon hitta tillbaka till sin gamla lust igen och behålla den eller kommer det att försvinna när boken är slut?

• Svar på tråden Nystart eller tillfällig topp?
  • Anonym (tiden)

du lär ju bli varse när hon läst ut boken. Finns fler böcker som kan trigga lusten om man gillar det. Svårt att svara på annars. Kvinnors lust i allmänhet känns väldigt periodiserad och flyktig, tyvärr. Långtifrån alla som vill eller kan prata om det också, vilket gör det oerhört svårt att "angripa" :)...men men...det löser sig säkert.

• Anonym (E. L. James)

Tillfällig topp verkar det. Tillbaka på noll intresse med enstaka plötsliga toppar.

Fick ett boktips i en annan tråd att själv läsa om hur man kan bearbeta hennes undermedvetna biologiska funktioner mot mer lust. Men det kräver att jag jobbar med mig själv rätt mycket och kan ta väldigt lång tid till märkbara resultat. Enligt den så är det inte henne jag ska bearbeta utan mig själv.

Best case. Hon finner mig mer attraktiv och jag triggar hennes Dopamin och Oxytocinnivåer.
    Worst case. Inget händer men då har jag iallafall bättrat mina odds på att hitta någon annan.

Svar på tråden Nystart eller tillfällig topp?