• MrDwith

    Svek från biträdande rektorn

    Vill berätta om en incident som har hänt i skolan.
    Det har varit tjajs mellan min dotter och en annan tjej i klassen. Båda är 12 år gamla.
    Vi har haft möte med läraren en gång och skrivit till varandra hur vi ska hantera situationen mellan båda tjejerna.
    Vi föräldrar har pratat också hur vi ska lösa detta.
    Det blev bättre inför skolstarten men tyvärr så började dem igen förra veckan. Det gick så långt att den andra tjejen sa inför skolklassen att jag misshandlade henne. Min dotter.
    Ett väldigt allvarligt påstående. Min dotter reagerade genom att skrika och knuffa bort henne. Vi blev kallade igen till möte och denna gången skulle biträdande rektorn vara med.
    Hon började med möte genom att säga att det hade så långt nu att det skulle göras en socialanmälan. Jag reagerade på men tyckte också att det var rätta saken att göra eftersom jag har
    inget att dölja ändå. Min dotter tog det väldigt illa av sig och började gråta. Vi försökte komma med några åtgärdningsplan och kom fram att båda tjejerna skulle testa en ny klass en vecka var.
    Men innan mötet avslutas så säger biträdande rektorn till oss föräldrar och tjejerna om dem sköter sig nu ska det inte behövas göras ett orosanmälan pga av ett rykte. Så vi går därifrån med intrycket att det inte
    skulle göras en anmälan ändå. Igår så fick jag ett brev från socialen att det hade gjorts en anmälan. Jag är väldigt besviken att det ljögs och att vi föräldrar inte blev informerade att det ändå hade gjorts en anmälan.
    Hon gav tjejerna ett falskt hopp. Min dotter är väldigt ledsen och känner sig sviken eftersom dem hade lovat att inget skulle hända ifall dem skötte sig. Hon vill helst inte gå till skolan pga detta.
    Jag vill gärna ha råd och hjälp hur jag kunna hantera denna svåra situationen. Tycker att rektorn har gjort ett allvarligt fel genom att lura tjejerna så. Speciellt oss eftersom det har inte gjorts en anmälan
    till den andra familjen. Tycker det är jätte jobbigt att behöva utsätta vår dotter med en massa förhör pga ett sådant påstående från en klasskamrat. Detta kommer att påverkar henne studier och den sociala biten med klasskompisarna.
    Tack i förhand!
Svar på tråden Svek från biträdande rektorn