• Emmybubbelis

Mindre mens?

Hej jag är en tjej på 19, som har haft regelbunden men men normala blödningar. Har också en dotter på 22månader. Det jag indrar över är om det är normalt att jag får mindre och mindre mens? Nu senaste gången hade jag en dag men lätta mensblödningar dom bara 2 dagarna hade jag som spotnings typ extremt lite blödningar. Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Mindre mens?
  • Bajkal

Jag hade i din ålder 4-5 dagar och normal mängd.

Idag är jag 32 och senaste kanske 4 åren har det blivit mindre. Först 3 dagar knapp blödning och nu senaste 1,5 åren MAX 2 dagar. Behöver endast trosskydd. :)

Inga p-medel sen jag var 18.

Har frågat gyn flera flera gånger om detta samt varför jag aldrig blir gravid - men de har sagt i flera år att allt ser bra ut. TILLS I MÅNDAGS då jag träffade en ny gyn som vrålade på ultraljudet ?men du har ju pcos?!!!!!!!!!

Jag blev totalt chockad så jag glömde fråga om mensflödet ..... men jag misstänker att mängden kan påverkas då pcos gör att man har för höga testosteronvärden och för låga på annat osv.

Men jag vet att det inte behöver vara pcos heller, mensen kan förändras hela livet. :)

Just i mitt fall tror jag det dock.

• möjligt

Har du inte tagit ett graviditetstest än så är det nog ett bra första steg. Det är inte alls ovanligt att blöda lite under graviditeten och det kan man missta för mens

• möjligt
    Emmybubbelis skrev 2017-10-06 18:41:34 följande:

Borde jag inte ha några (grav symtom) på det med ? :/

Det varierar otroligt mycket från person till person och även från graviditet till graviditet vilka symptom man har och en många har inga symtom under tidig graviditet.

Det är ju inte så komplicerat att testa och då kan du ju utesluta det iaf :)
  • Anonym (3:e barnet)

Jag har haft mycket mindre mens sedan jag fött barn. Mindre blödning och färre dagar. Har pratat med gynekolog om det och hon sade att detta inte alls är ovanligt. Jag har fött tre barn och har fått mindre och mindre mens efter varje förlossning.

Svar på tråden Mindre mens?