Socialtjänsten i Karlskrona är inte kloka!!!
Jag har en väninna som jag umgås regelbundet och vi har barn i samma åldrar ca 4- 9 år gamla. En dag ringer min väninna och är helt förstörd. Då har polisen varit och hämtat hennes ena barn i skolan utan hennes eller pappans vetskap och tagit i för förhör för att skolan anmält mamman för att hennes barn säger att mamman slagit honom. Till saken hör att barnen har väldig stor fantasi och är sinsemellan ofta i luven på varann. Bråkar och överdriver. Men aldrig någonsin har jag sett att mamman som är min nära väninna slagit dem och det finns inte ens såna tendenser. Hon har bättre tålamod än vad jag har med mina barn. Hur kan detta ens hända?? Nu ska det startas en utredning och min väninna har fått rekommendationen att barnen ska vara hos sin pappa till rättegången. Jag är helt chockad och min väninna likas och pappan till barnen undrar vad fasen de håller på med polisen och soc. Polis som hämtar barn i skolan. Barn som mår bra som jag känner och vi har hittat på så mycket roligt med. Ska det ens få gå till så här det är ju helt sjukt samhälle vi har isåfall. Hur Ska jag kunna hjälpa min väninna?