• Anonym (soulmate)

Hur skulle ni beskriva en själsfrände?

Kan en soulmate både vara en vän och en romantisk person? Måste båda två känna samma för varandra. Tror jag har haft ett 3-4 st i mitt liv men den sista förväxlar jag nog med stark förälskelse och är inte säker på att det är ömsesidigt.

Hur har det varit för er?

• Svar på tråden Hur skulle ni beskriva en själsfrände?
  • Puppetmaster

En själsfrände kan vara allt och lite till. Någon som speglar ens personlighet och lär en saker om sig själv som man inte visste fanns.. Och vice versa. 
    Den som förstår utan att ord uttalas.

• Anonym (Emmsi)

Jag är helt övertygad om att min pojkvän är min själsfrände. Vi förstår varann och har varit oskiljaktiga från dag ett. Jag tror man märker sånt att man känner en kemi på ett djupare plan oavsett om det är vänskap eller kärlek. Det är egentligen svårt att beskriva men det känns liksom snudd på övernaturligt en del dagar över hur bra man faktiskt mår i personens närvaro. Det är trygghet och glädje och känslan av att det är extremt okomplicerat.

• Anonym (H)
    Puppetmaster skrev 2017-10-07 11:38:03 följande:
    En själsfrände kan vara allt och lite till. Någon som speglar ens personlighet och lär en saker om sig själv som man inte visste fanns.. Och vice versa. 
    Den som förstår utan att ord uttalas.
    Håller med
  • Anonym (Min vän I)

Jag och min bästa vän såg bara på varandra och visste på en gång att vi var själsfränder. Innan vi möttes så trodde jag att "själsfränder" var en saga? Myt? Påhittat i vart fall.

Vi var aldrig ett kärlekspar och det skiljde 45 år ålder emellan oss. Men vi kände varandra som jag aldrig känt någon förut eller efter. Han dog för snart 3 år sedan och ja, det går inte att beskriva tomheten trots att han inte är den enda jag förlorat i livet.

• Anonym (Älskling)

Min sambo är min själsfrände! Vi delar allt.

Samma sjuka barnsliga humor, lika känsliga, lika envisa, samma musiksmak, samma syn på förhållanden, liknande intressen.. Och framför allt har varken han eller jag känt såhär starka känslor för någon annan tidigare. Vi saknar varandra när vi är på jobbet, vi vill alltid vara i närheten av den andre genom fysisk beröring och vi skriver KONSTANT till varandra om vi är ifrån varandra! Det mest underbara är att vi båda varit i flera förhållanden tidigare, men alltid varit rädd för tanken över att skaffa barn eller ens se in i framtiden. Förrän nu. Vi längtar så enormt mycket efter barn och ser fram emot framtiden så sjukt mycket! Han är verkligen den jag vill spendera resten av mitt liv med! Så främmande känsla.

Han är min bästa vän och själsfrände!

Svar på tråden Hur skulle ni beskriva en själsfrände?